• Ciccil

Gravid med försvagad livmoder.

Är gravid i vecka 8 +4. Har tidigare haft en ruptur på livmodern så var på ett tidigt ultraljud förra veckan. Man såg då att livmodern var kraftigt försvagad på ett ställe men ok för att fortsätta graviditeten, men en riskgraviditet. Idag ringde läkaren och dom ville att jag skulle komma in nästa vecka för att mäta livmodern igen. Någon som haft en försvagad livmoder där graviditeten gått bra? Hur tunn har livmodern varit? Finns det något att göra mer än att avsluta graviditeten om den är för svag?

Tacksam för lite lugnande ord

• Svar på tråden Gravid med försvagad livmoder.
  • Ferr

Vad är anledningen till att det blir en försvagning?

Jag har inte svar på dina frågor men blev nyfiken på hur det kommer sig och hur man förhindrar att det blir ruptur igen?

Lycka till med graviditeten. Håller tummarna att allt går bra för dig och bebis

• Ciccil

Jag opererades akut för en graviditet som "satt fel" i livmodern och där graviditeten hade fastnat är det nu försvagat. Finns nog tyvärr inte så mycket att göra mer än att hoppas på det bästa. Får inte föda vaginalt för livmodern klarar inte påfrestningar som värkar skulle göra och har blivit ombedd att söka akuten vid minsta lilla obehag från magen.

Svar på tråden Gravid med försvagad livmoder.