• smulpaj01

Min katt är så korkad :(

Jag har börjat gå ut och gå med min katt eftersom vi bor i lägenhet.

Men så fort jag pekar på något jag vill visa så tittar han liksom aldrig på det jag pekar på. Typ "titta kisse, vilken fin fågel".

Istället stirrar han dumt på mig eller nosar på gräset.

Blir superirriterad på detta, vad är det för mening att gå ut om han inte ens behagar titta på det jag pekar på?!

Eller är det något fel på honom, bör jag söka läkarvård?

• Svar på tråden Min katt är så korkad :(
  • Plaztiq
    smulpaj01 skrev 2016-06-26 17:55:27 följande:

Jag har börjat gå ut och gå med min katt eftersom vi bor i lägenhet.

Men så fort jag pekar på något jag vill visa så tittar han liksom aldrig på det jag pekar på. Typ "titta kisse, vilken fin fågel".

Istället stirrar han dumt på mig eller nosar på gräset.

Blir superirriterad på detta, vad är det för mening att gå ut om han inte ens behagar titta på det jag pekar på?!

Eller är det något fel på honom, bör jag söka läkarvård?

Jag vet inte om du är seriös med detta men katter ser inte det du pekar på. Nej det är bara så de är, googla de.
  • Aikido

Katten har antagligen någon neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Det i sig brukar inte vara så farligt men nu när den dessutom använder sig av härskartekniker mot dig låter det inte alls bra. Du kan prova att ge den cannabis eller LSD men hjälper inte det är det nog bara återvinningsstationen (bemannad, säg att det är ett lysrör eller nåt nu på sommaren är det bara sommarjobbare där och de kan inte skilja en skördetröska från en kaffekopp) som hjälper.

• Tecum

Förmodligen vill han bara invagga dig i säkerhet och hoppas att du ska släppa uppmärksamheten helt. Han tror nog att du är som de flesta kvinnor och tycker synd om småfåglar och att du uppmärksammar honom på fåglar bara för att kunna fya honom sen. Men vänta bara om du släpper honom lös och gör något annat. Då kommer det att flyta blod...

Svar på tråden Min katt är så korkad :(