• Syster86

Grönsaker o frukt

Hej på er. Vet att detta är ovanligt men vet också att det finns några andra än jag med det udda problemet; jag äter inte grönsaker och frukt. (Har jätteproblem med konsistenser)

Nu är jag gravid i v9 (8+0) och äter kosttillskott, vilket jag vet inte är tänkt att ERSÄTTA grönsaker men det är bättre än inget.

Nu till min fråga. Om nån med liknande besvär fått barn; hur har ni hanterat detta efter födsel? Jag vill inte att mitt barn ska bli som mig men man vet ju hur det är - barn gör som du gör, inte som du säger. Sambon äter frukt och grönt men kan ju inte lägga allt hopp på honom :P

• Svar på tråden Grönsaker o frukt
  • Lena

Finns det inga du äter? Det är ju massor med olika texturer beroende på sort eller tillagningsmetod.

• Syster86
    Lena skrev 2016-06-27 15:10:41 följande:

Finns det inga du äter? Det är ju massor med olika texturer beroende på sort eller tillagningsmetod.

Kan ju inte påstå att jag är nåt proffs då det många gånger slutat i att jag kräks, så har väl inte rikyigt haft intresse för det om man säger. Jag kan äta äpple men gillat inte slamset som blir när man tuggat ett tag. Kokt morot kan jag få i mig nån bit om jag har nåt annat till - typ brunsås. Men det tar emot.
  • Lena

Äter du andra kolhydrater som potatis, ris och pasta?

Svar på tråden Grönsaker o frukt