• mmimmi

Magknip eller förvärkar? Körig i magen.

Vet att det finns 1000 såna här trådar och har läst en massa idag men känns bra att göra en egen "personlig". ????

Började få ont i fredags, mest bak i ländryggen och lite ner i underlivet och allra längst ner utav magen, samtidigt som att magen låter och kör. Det höll på i ca en halvtimme sen känner jag inte av något "märkvärdigt" förutom ländryggen förens dagen efter framemot kvällningen, ungefär samma upplevelse då. Magen låter och har sig samtidigt?

Sen gick väl hela söndagen, inga andra krämpor utom de vanliga i rygg och ilningar i underlivet, hade inte tid att känna efter så mkt då jag fixade med kalas hela dagen. På kvällen vid 22 börjar jag få ännu ondare, kan inte somna så går upp och lägger mig i soffan för att inte väcka sambon med mitt jämrande, ligger där ett tag och har ont för att sedan Somma vid 2.. Vaknar igen vid 4 och har väldigt ont, som en riktig mensvärk/magknip nere i magen och har som vanligt väldigt ont nere i ryggen, magen knorrar och har sig. Gick då upp för då släppte det lite och så det satt i i kanske 1-2 timmar. Nu har jag ett konstant ilande både fram och bak, har en tryckande känsla ner mot underlivet.

Blir så fundersam för har "gjort ifrån mig" på toan kanske 5-6 gånger sen 4a imorse, är inte speciellt lös heller. Är förstföderska och har ingen aning om hur det ska kännas riktigt heller med allt, är jag bara kass i magen eller kan det vara något pågång? Går in i vecka 38 om 2 dagar. Väldigt tacksam för svar! ???? bebis fixerad nere i bäckenet på senaste koll hos barnmorska (2v sen) ????

• Svar på tråden Magknip eller förvärkar? Körig i magen.
  • syntharen

Låter som det kan var på gång. När jag skulle ha mitt första barn började det med en konstig molande ryggvärk. Sedan blev jag dålig i magen, eller i alla fall så fick jag bajsa flera gånger om dagen. Dagen efter kom värkarna. Tyvärr tog det över 2 dygn innan han kom ut men jag hade även en infektion i kroppen som upptäcktes på förlossningen. Så det var nog därför det drog ut ordentligt på tiden.

• mmimmi
    syntharen skrev 2016-06-27 14:13:33 följande:

Låter som det kan var på gång. När jag skulle ha mitt första barn började det med en konstig molande ryggvärk. Sedan blev jag dålig i magen, eller i alla fall så fick jag bajsa flera gånger om dagen. Dagen efter kom värkarna. Tyvärr tog det över 2 dygn innan han kom ut men jag hade även en infektion i kroppen som upptäcktes på förlossningen. Så det var nog därför det drog ut ordentligt på tiden.

Tack för svaret! Hoppas att det börjar närma sig då, helt matt av graviditeten ????
Svar på tråden Magknip eller förvärkar? Körig i magen.