Anonym (Orolig) skrev 2016-06-28 18:08:25 följande:
Jag är mest orolig för att de ska hitta cancer och att jag antingen måste operera bort livmodern eller dö. Vi väntar även på remiss till ivf-klinik, har inga barn sedan tidigare.
Pratade med sköterskan idag som sa att det är rutin att skrapa livmodern när man fått tillbaka ddessa svåra förändringar och försäkrade mig om att man inte misstänker cancer bara för att en skrapning görs. Först sade hon dock att läkaren endast skrapar i livmoderhalsen men hon ringde senare upp och sa ursäktande att det visst är hela livmoderns som ska skrapas.
Fia, du ska inte skrapas utan "bara" göra en konisering?
De skulle passa på att skrapa bort en bit samtidigt som de gör konisering. De skulle ha gjort det i samband med cellprovet sist. Det gör så jäkla ont när de tar cellprov så hon ville inte plåga mej mer utan gör det samtidigt som operationen.
De gör sammanlagt 3 försök sa hon till mig och om det åter kommer igen då tar de bort livmodern.
Å då blir det ju inga barn:(
Men vi får hålla tummarna att både du å jag slipper det.
Annars har vi en jäkla otur rent ut sagt.
Men de gör verkligen allt för att det ska bli bra i slutändan.
Det bästa är att ta en dag i taget.
Huvudsaken är ju att man blir fri från det å har hälsan.
Men självklart blir det ju en stor sorg om man inte kan få barn. På nått sett får man nog lära sig leva med det. Finns ju andra sätt att bli förälder på men kommer aldrig va dessamma som att bära på ett.
Hoppas du är något lugnare?
Kan lova dej att det är många flera som är med om exakt samma som oss.
Vi får försöka se positivt men dock inte lätt.
Ursäkta blev visst ett långt inlägg:)