Sex vid mens, vad tycker ni?
Jag har i mina tidigare förhållanden aldrig haft sex när jag haft mens. Kanske när det knappt varit något kvar, så att det ändå inte märks men inte när jag haft så mycket att det märks. Vet egentligen inte varför det varit så. Vi har aldrig pratat om det, lite som ett tabu-tema.
Är singel nu för första gången på många år och träffar en man lite då och då, typ kk. Vi ses när han är i stan och sist råkade jag ha mens. Sa det, och han sa att han inte brydde sig. Jag var sugen så vi körde. Med kondom förstås. Tyckte väl kanske ändå det var lite äckligt med blod på kondomen när vi var klara. Men han har inte på något sätt visat att han tyckte det var lika jobbigt. Själva sexet var ju bra som alltid men jag gillar inte riktigt att jag inte kan släppa tankarna på mensen. Det tar bort en del av det sköna... Så jag tänker konfrontera mina skam/äckel-tankar med input från andra. Därför min fråga till er:
Har ni sex när en av er har mens? Tycker ni det är äckligt med blodet? Har ni några knep eller gör ni på nåt speciellt sätt? Är det en naturlig sak för er att ta upp? Du som är man: Struntar du verkligen i det?? Låt mig gärna veta om ni är man eller kvinna som svarar.