• Mohna

En liberal person att adoptera vår kanariefågel!

Hej,
    Jag letar efter en person som vill ta hand om vår kära kanariefågel. Jag har skrivit texten ner som en annons och undrar hur som den är språkmässigt. Jag är inte 100% på svenska och undrar om det finns några språk fel i texten.

Jag vill visa hur viktigt som det är för mig att Smarti har ett bra liv men samtidigt jag vill absolut inte vara oförskämd. Tveka inte att kommentera om det känns inte artig.

Jag undrar också om det finns någon djurpark, organization eller liknande någonstans (som uppfyller våra krav) vi kan låta vår Smarti bo där?

Känner du rätt person som vill ha en ny medlem i sin familj? Säg gärna till!

Känner du någon hemsida (liksom blocket) man kan annonsera en sådan annons?

Det blev mycket frågor! Alla tipsar är vällkomna!

Tack på förhand för hjälpen!

Mvh
    Mohna

Här är texten:

Den lilla Smartifågel letar efter en mycket liberal person som vill adoptera vårt barn och bryr sig om de internationella fågel rättigheter!

Vår kanariefågel är en hanne, ca 4 år gammal och mycket frisk. Den sjunger men bara när han orkar, ofta när det är soligt! Och det är inga konstigheter. Jag gör precis samma!

Du får den grattis men jag har ganska hård krav!

Smartifågel är en ärade medborgare! Under tiden han har bott hos oss han har följd alla våra fågel regler. Han har även lärt sig att uträtta sina behov på rätt plats. Därför han ska absolut inte sitta i en fängelse (bur). Han är inte kriminellt!

Men ni förstår väll att inte alla fågel regler alliera sig med dagens männikor life style?

Smartifågel ska ha bra plats att sitta på. Vi kan erbjuda ett träd vi fixat för honom (den kommer också grattis). Någonting liknande som du föreslår också funkar.

Trädet ska stå i någon bra plats där får han sol!

Du har tidigare erfarenhet att ha friflygande fåglar inne i hemma är ett krav. Att ha redan friflygande fåglar är meritande. Att ha friflygande hona kanariefågel (även kanariefåglar) är mycket meritande.  

Det kommer finnas en besiktning på din plats innan du får Smartifågel.

• Svar på tråden En liberal person att adoptera vår kanariefågel!
  • viseversa

Tycker det är bara en massa trams. Varför har du skrivit så konstigt? Skriv om så man fattar.

• Anonym (haha)

kanariefågel skänkes till omtänksamt och tryggt hem 

Det räcker!

• Anonym (sniffer)

Jag anar en svan begraven... Skrattande

• Mohna
    Scalaren skrev 2016-06-28 20:21:54 följande:

Är detta på riktigt?

Ja, det är på riktigt.
  • Mohna

Tack alla för svaren! Då förstår jag att texten är dåligt skriven.

Jag försöker skrivra om mina krav (vilka är på riktigt) på ett bättre sätt.

Mvh

Mohna

Svar på tråden En liberal person att adoptera vår kanariefågel!