Tack för svar hörrni!
Bm lyssnade på hjärtljud och det lät bra. Hon sa också, precis som ni, att det kan vara ett sånt mönster min bebis har. Men om jag tycker att jag inte känner igen styrka och/eller regelbundenhet så skulle jag ringa förlossningen.
Jag kände mig lugnare när jag kommer hem eftersom bm lyssnat på hjärtat men hade ändå en känsla av att jag inte ville chansa. Ringde förlossningen och fick prata med en väldigt rar och förstående bm. Hon tyckte att eftersom min bm lyssnat på hjärtat och det faktum att jag har känt bebisen men att det var svagare och inte lika mycket så kunde vi avvakta. Hon sa att förändringen i rörelserna kunde bero på att bebisen fortfarande har gott om plats och kan ha vänt sig och sparkar inåt. Hon sa också att jag skulle äta något och sedan lägga mig på vänster sida, kände jag minst tio sparkar på två timmar så anses det vara normalt. Eftersom bebisen inte är så stor än och kan vara vänd inåt så sa hon att det inte behövde vara starka rörelser. Men hon var också noga med att påpeka att om jag var fortsatt orolig eller inte kände tio rörelser under två timmar så skulle jag ringa igen. Så jag kände mig lugnad av hennes ord, att hon tog det på allvar men på ett lugnt sätt.
Jag gjorde som hon sa, och redan efter 15 min hade jag känt bebisen mer än tio gånger så det var skönt.
Långt svar, men tänkte att det kanske kan vara till glädje för någon som har samma funderingar.