Anonym (Mama) skrev 2016-06-29 20:45:05 följande:
Konstigt att någon nånsin ens "försöker" med detta då? Jag begriper att alla är olika o utvecklas i olika takt, men en del barn går det fortare för om de får "hjälpmedel" (som då kanske detta m att låta henne gå på toa några h efter hon somnat?). Har många bekanta vars barn slutat m blöja på natten bara ett litet tag (eller nästan samtidigt) efter att dem blivit torra dagtid, då man börjat pröva
Fast vaddå försöker? De flesta tar väl bort nattblöjan för att den är torr på morgonen. Är där kiss i den så behövs den fortfarande.
Givetvis kan man försöka underlätta för sitt barn, men då pratar vi typ om att inte dricka efter kl 18 och sen väcka för att kissa kl 23. Sen finns det ju madrasser som larmar, men de är ganska bökiga och det rekommenderas inte förrän barnen är lite äldre.
Du gör givetvis vad du tror är bäst, men om din flicka kissar i sängen varje natt så tror jag inte hon är redo. Jag tror att du gör er båda en tjänst om ni behåller blöjan lite till.
Var också försiktig så att hon inte börjar känna att hon misslyckas, många barn skäms och mår dåligt över detta.
Ni kan prova igen om tre månader. Eller bara vänta tills blöjan är torr på morgonen några dagar.
Kontakta BVC om du är orolig, de brukar vara duktiga på sånt här! Lycka till :)