Hur du förhindrar herpes återfall!
För det första! Om du vill slippa återfall. SLUTA RAKA DIG! Du kan forfarande klippa väldigt väldigt kort, det tar lite längre tid men det är värt det. Jag har inte haft ett återfall på fittan sedan dess.
För det första! Om du vill slippa återfall. SLUTA RAKA DIG! Du kan forfarande klippa väldigt väldigt kort, det tar lite längre tid men det är värt det. Jag har inte haft ett återfall på fittan sedan dess.
Det hjälper inte för mig, så du har tur.
Tråkigt att höra. En vän till mig har ett annat knep. Hen dricker gröna juicer varje dag för att stärka immunförsvaret. Då herpes ofta kommer i samband med bl.a dårligt immunförsvar är det bra att få i sig mycket C-vitamin och andra vitaminer. Detta har funkat för hen. Om du vill veta mer om vad hen har i juicerna kan jag fråga hen, jag vet att det finns vissa ingredienser som är viktigare att få i sig än andra. Jag har varit för lat för att göra juicer då jag hittade en annan lösning. Men jag äter L-lysin kosttillskott om jag känner att jag börjar få symptom för ett nytt återfall, och förtsätter sedan äta dessa tills jag känner att symtomen är helt borta. L-lysin är helt naturligt och innehåller ämen som kämpar mot infektioner i kroppen. Det har också en viss mängd c-vitamin i sig.
Detta har funkat för mig:
- sov tillräckligt
- ta zink + C-vitamintillskott
- ta L-lysine