Bleka håret hos frisör?
Någon som brukar göra det som vet ungefär hur lång tid det brukar ta? Eventuellt att bara bleka slingor.
Någon som brukar göra det som vet ungefär hur lång tid det brukar ta? Eventuellt att bara bleka slingor.
Min tvillingsyster sitter i frisörstolen just nu, det skulle ta ca 2-4h med den metoden hon valde (slingorna)
Oj, så lång tid alltså.
Jag är rätt mörk och bleker håret riktigt vitt och det tar ca 1,5 h. Räkna med 2 h med efterbehandling.
Jag har mörkblont nu så det tar nog inte riktigt så lång tid som någon som har mörkt hår. Någon som vet om alla frisörer bleker hår? Hittar det inte på någon prislista konstigt nog... Någon som vet om det kostar som att färga slingor?
Jag har mörkblont nu så det tar nog inte riktigt så lång tid som någon som har mörkt hår. Någon som vet om alla frisörer bleker hår? Hittar det inte på någon prislista konstigt nog... Någon som vet om det kostar som att färga slingor?
Fast jag har alltid hört att det inte går att färga hår ljusare?
Hur tänker du nu? Att göra slingor sliter lika mycket eftersom det är samma blekningsmedel, bara att det inte används på hela håret.
Tror dom flesta bleker hår och priset kan ju variera väldigt beroende på längd, nyans mm så det får du naturligtvis fråga om. Är du mörkblond är det ju bättre att du färgar slingor än du bleker som sliter på håret.
Hur tänker du nu? Att göra slingor sliter lika mycket eftersom det är samma blekningsmedel, bara att det inte används på hela håret.
Jo, visst kan du färga håret ljusare. Jag har gjort det och det blev riktigt blont men inte så platinablont som jag vill ha det så jag blonderar.
Är det blonda slingor så är det alltid blekning. Det går inte att färga hår ljusare. Klart det inte slitet lika mycket attinte ha det i hela håret, men det sliter ju fortfarande och det blir inte lika ljust.
Färga står det ju? Dock känns det väl logiskt att det inte sliter lika mycket att inte ha blekningsmedel i hela håret?