• Villbligravidpcos

    Mens eller nidblödning? Förvirrad!

    Hej! Jag har pcos och äter provera och letrozol för att få igång mensen och ägglossning. Innan jag gjorde detta så kunde jag ha ca 6 månader mellan menstruationerna. För 14 dagar sedan lyckades jag få ägglossning med hjälp av letrozol (gjorde äl test) efter detta så har jag haft som stickningar i magen, imorse 14 dagar efter ÄL har jag fått blödning, kan det vara så att jag fått en mens (på egen hand?) eller kan det vara en nidblödning? Jag var helt säker på att jag skulle få ett plus idag.. :(

  • Svar på tråden Mens eller nidblödning? Förvirrad!
  • Pimpinellan

    Det låter som mens och stämmer ju tidsmässigt. Nidblödning är mycket ovanligt och infaller i så fall när embryot fäster vilket det gör runt 6 dagar efter äl. En  tröst i bedrövelsen över att inte vara gravid är att kroppen kommit igång och då kanske äl kommer nästa cykel också. Och äl= en chans. Glad

  • Änglamark

    Jag känner igen mig i din förklaring. Har PCO och äter Provera och Pergotime, för att få igång mens och ägglossning. Senaste kuren Pergotime fick fram ett ägg, men jag verkade inte ägglossa av mig själv ändå, så fick ta en Ovitrelle-spruta som sedan visade positivt på ägglossningstest. 


    Nidblödning är rätt ovanligt men det förekommer! Skrattande Det kan däremot variera väldigt då det sker när ägget fäster vilket är rätt individuellt. Jag har läst allt från 6-14 dagar efter ägglossning. Jag fick en mindre blödning 10 dagar efter ÄL, men gravtest visade negativt. Verkar som att jag helt plötsligt efter typ 3 år fått en mindre mens. Vi kör igång en ny omgång senare i juli och hoppas på att det tar sig då..

Svar på tråden Mens eller nidblödning? Förvirrad!