• Kia82

Resa bokad till Turkiet i nästa vecka

På onsdag har vi bokat en resa till Alanya via flyget i Antalya men nu efter terrordådet i tisdagskvällen så är jag livrädd och all glädje över semester har förvisso till magont och ångest. Någon annan som också ska åka dit snart, vågar man överhuvudtaget!?

• Svar på tråden Resa bokad till Turkiet i nästa vecka
  • Päron56

Jag skulle nog inte våga åka dit.

Dels för bombdådet som hände nyligen, men även för att det inte ligger långt från Syrien.

• Carambolan

Hur tänkte du när du bokade då? Det har varit ett tiotal terrordåd i turkiet bara det senaste året, och bomberna i oktober både dödade och skadade betydligt fler än det som hände nu.

• JA77

Jag skulle aldrig åkt, har aldrig förstått varför folk bokat resor dit öht. Det har varit oroligt länge. 

• Miss Piggy

Alla får ha sina åsikter ang. att resa till Turkiet. Frågan är väl snarare hur TS ska kunna lugna sin oro och bena ut sina känslor om hon bör åka eller inte. Resan är bokad och betald, det enda sättet att kunna få sina pengar tillbaka (efter en möjligt lång process) är om någon medresenär blir sjuk eller skadad och inte kan resa just då och sådant skulle inte jag själv kunna fejka. Alltså står det mellan valet att åka och kanske inte kunna njuta så som man tänkt och kanske inte vågar göra de utflykter man planerat och i värsta fall sätta sig själv och anhöriga i fara eller att stanna hemma men känna att man kastat alla tusenlappar i förbränningskärlet. Dock kan ju aldrig pengar ersätta ens liv och hälsa OM något skulle hända. Själv är jag väldigt uppmärksam oavsett var jag befinner mig idag, om det så är på en flygplats i Sverige eller i något annat land. Terroristerna kan finnas var som helst tack vare Junckers öppna EU-gränser.

• Holma
    Miss Piggy skrev 2016-06-30 14:48:32 följande:

Alla får ha sina åsikter ang. att resa till Turkiet. Frågan är väl snarare hur TS ska kunna lugna sin oro och bena ut sina känslor om hon bör åka eller inte. Resan är bokad och betald, det enda sättet att kunna få sina pengar tillbaka (efter en möjligt lång process) är om någon medresenär blir sjuk eller skadad och inte kan resa just då och sådant skulle inte jag själv kunna fejka. Alltså står det mellan valet att åka och kanske inte kunna njuta så som man tänkt och kanske inte vågar göra de utflykter man planerat och i värsta fall sätta sig själv och anhöriga i fara eller att stanna hemma men känna att man kastat alla tusenlappar i förbränningskärlet. Dock kan ju aldrig pengar ersätta ens liv och hälsa OM något skulle hända. Själv är jag väldigt uppmärksam oavsett var jag befinner mig idag, om det så är på en flygplats i Sverige eller i något annat land. Terroristerna kan finnas var som helst tack vare Junckers öppna EU-gränser.

Man bokar inte en resa utan att ha ett riktigt avbeställningsskydd . Riskera sitt liv för en resa , aldrig , pengar är inget i det läget
  • infochristina

Alltså det är en chans på miljonen att det ska smälla just där du är i det ögonblicket. Bra mycket farligare att ge sig ut med bilen i trafiken.

Svar på tråden Resa bokad till Turkiet i nästa vecka