• Naddis

Tips på en ursäktande och bekväm förälder!?

Idag har jag en sambo som bara jobbar ock jobbar. Har sagt till honom i flera år sen vi fick våra första dotter att jobba och vara ensam förälder hemma med två barn idag är jobbigt! Vart är han när man behövs?

Snackat om det och han hjälper till när han kan och är hemma. Mem det hjälper inte mig, för min avkoppling som mamma blir kanske efter 4-5 dagar när har jobbat färdigt. Hur ska man göra? Börjar tröttna...

• Svar på tråden Tips på en ursäktande och bekväm förälder!?
  • Holma
    Naddis skrev 2016-07-01 17:05:21 följande:

Idag har jag en sambo som bara jobbar ock jobbar. Har sagt till honom i flera år sen vi fick våra första dotter att jobba och vara ensam förälder hemma med två barn idag är jobbigt! Vart är han när man behövs?

Snackat om det och han hjälper till när han kan och är hemma. Mem det hjälper inte mig, för min avkoppling som mamma blir kanske efter 4-5 dagar när har jobbat färdigt. Hur ska man göra? Börjar tröttna...

Ska han säga upp sig menar du ?
  • nnnnnnnn

Det löser sig när han tar ut sin halva av föräldraledigheten!

Då inser han att det är jobbigt och kommer att inse att båda föräldrarna behövs.

Det är därför som vi har hälften av dagarna till varje förälder  - det är det som behövs för att man ska förstå hur mycket jobb det är...

• Dixie
    Naddis skrev 2016-07-01 17:05:21 följande:

men om han hjälper till när han är hemma, då förstår jag inte problemet? eller hur ser era dagar ut - är du föräldraledig med barnen och vilka tider jobbar din sambo? 
  • Ramborg
    nnnnnnnn skrev 2016-07-01 18:27:58 följande:

Då inser han att det är jobbigt och kommer att inse att båda föräldrarna behövs.

Det är därför som vi har hälften av dagarna till varje förälder  - det är det som behövs för att man ska förstå hur mycket jobb det är...

Precis! Håll ut tills det blir hans tur. Säg så här: Ok, visst kan jag göra xxx, men kom ihåg att jag ska ha EXAKT samma service sedan, när jag är föräldraledig.
    42.
  • syntharen

Det är ju inte säkert att han kommer ta ut halva föräldraledigheten... Kanske inte ens dom månaderna som är enbart hans.
  • Rani

Instämmer. Förstår inte alla dessa kvinnor som tar typ hela föräldraledigheten och sedan blir förvånade när de blir huvudanscariga för barn och hushåll också efteråt. MEN jag förstår ännu mindre alla dessa män som skaffar barn som de inte planerar att tahalva ansvaret för och inte heller vill spendera särskilt mycket tid med.

TS, om ni har föräldradagar kvar så ställ krac att din man ska ta ut dem och vara hemma med båda barnen. Annars åk bort själv länge.

MVH, gift med en egenföretagare som tagit halva föräldraledigheten (man pratar och ställer krav innan - då kan det mesta funka)
Svar på tråden Tips på en ursäktande och bekväm förälder!?