• Lillifee

Någon som tagit bort ådernät med RBS?

I april gjorde jag borttagningar av ådernät vid två tillfällen med behandlingsmetoden RBS som är en High Frequency Maskin (HFM). Den är till för att ta bort röda tunna ådernät men behandlaren frågade mig om jag ville "testa" att ta bort de större blå ådernäten (på två ställen). Jag var tveksam men varför inte. Jag antog att det som kan hända är att det blir en del av det blå kvar. Tyvärr är det fortfarande rätt rött nu efter behandlingen fast det stod på hemsidan att man kan se slutresultatet efter några veckor. Det ser sämre ut nu än innan. Jag pratade med henne om att jag inte var nöjd och då menade hon att det kan ta olika lång tid för olika människor. Hon sa ingenting om vad det innebär att "testa" att ta bort på de större ådernäten. Känner mig orolig över att det aldrig blir helt bra igen. Jag gick till en annan klinik för att ta bort resten av de blå ådernäten men de kunde inget göra förrän ev till hösten och de kände inte till denna behandlingsmetod . Kan tillägga att jag fick betala i förskott för den andra behandlingen, också märkligt.

Svar på tråden Någon som tagit bort ådernät med RBS?