hur tidigt får barn börja dagis?
Finns det någon minimiålder för att få börja förskola? Då menar jag inte rekommenderad utan regel.
Finns det någon minimiålder för att få börja förskola? Då menar jag inte rekommenderad utan regel.
1 år
1 år
Innan ett år är det individuell dispens
1 år, som sagt
Läsning i ämnet: www.skolverket.se/skolformer/forskola/plats-i-forskolan-1.200171
Innan ett år är det individuell dispens
Vid sextiden ca. På morgonen
Min sambos dotter fick börja på förskola vid 9 månaders ålder. Hon fick dispens. Det var i augusti och pappan (min sambo) som var själv med henne var tvungen att hoppa på en utbildning. Annars hade han inte klarat sig ekonomiskt när FP var slut.
Men annars är det vid 1 år.
I de flesta kommuner 1 år. Kommunerna är skyldiga att erbjuda då. Men det finns några kommuner som har 9 månader, Borås t ex.
Min sambos dotter fick börja på förskola vid 9 månaders ålder. Hon fick dispens. Det var i augusti och pappan (min sambo) som var själv med henne var tvungen att hoppa på en utbildning. Annars hade han inte klarat sig ekonomiskt när FP var slut.
I de flesta kommuner 1 år. Kommunerna är skyldiga att erbjuda då. Men det finns några kommuner som har 9 månader, Borås t ex.
Hade han inte hoppat på den utbildningen så hade han stått utan inkomst, och med det även utan bostad.
Flickan fyller år i januari. Hans FP hade räckt till april-maj. Men sen då?
Kommunen godkände den anledningen, så vem är du att ifrågasätta?