• Anonym SE

MA eller graviditet utan foster?( Tvillingar)

Jag var i veckan för att göra ultraljud och kunna se den lilla.

Enligt beräkning skulle jag nu vara i vecka 11+3

Ultraljud hos BM visade tre avdelningar i livmodern. Då det såg konstigt ut så skickades jag vidare till gyn läkare.

Väl på sjukhus konstaterades att det var två "blåsor". Den ena var tom och hade bara fostervatten. Den andra innehöll säck men det gick inte se något foster.

Är det någon mer som råkat ut för det här?

Det känns för jävla jobbigt att gå och vänta på att kroppen ska söta ut den när den fortfarande beter sig som om man är gravid.

Jag fick tid om två veckor igen för nytt ultraljud men inget hopp finns om att det kommer att leva då =(

• Svar på tråden MA eller graviditet utan foster?( Tvillingar)
  • malintherese01

Jättetråkigt att höra, ledsen för din skull :/ jag var med om detsamma fast med endast en säck som visade sig vara tom.. Jag var också i vecka 12 och fick vänta på nya tider två gånger för att "kroppen skulle stöta ut det naturligt" . Väldigt psykiskt påfrestande!

Ett litet råd bara (jag hoppas självklart att det går smidigare för dig) men börjar kroppen stöta bort det och du får riktigt ont, så åk in och insistera på att dom skrapar istället.. :/ jag åkte in och låg där i 3 timmar i otrolig smärta för min livmodertapp vill inte öppna sig och släppa ut de.. Till slut fick jag nåt smärtstillande (efter att ha bett om en skrapning i 3 timmar) och dom väntade ytterligare 2 timmar innan dom insåg att de inte ville komma ut. Då äntligen sövde dom mig och skrapade :/

Vill absolut inte skrömma dig, bara att du ska stå på dig om det blir liknande för dig. Hade jag pushat lite hårdare så kanske jag sluppit så många timmar med smärta :/

Massa kramar till dig

• Anonym SE

Tack för ditt svar!

Ja det tar hårt på psyket....

Hur länge sköt dom upp tiden för dig?

Tycker det är olustigt att dom inte åtgärdar det på en gång. Hur stor är chansen att man får positivt test innan man ens är gravid, typ nada.

Du hade ingen möjlighet att påverka valet om skrapning eller tabletter alls?

Blev du gravid efter ditt MA?

Kram tillbaka

• malintherese01
    Anonym SE skrev 2016-07-02 22:23:13 följande:

Tack för ditt svar!

Tycker det är olustigt att dom inte åtgärdar det på en gång. Hur stor är chansen att man får positivt test innan man ens är gravid, typ nada.

Kram tillbaka

Efter att dom konstaterat att det inte fanns nåt levande foster så bönade och bad jag om att få tabletter, för som du skrev, tanken på att gå runt med det i sig och bara vänta lät ju fruktansvärt :/ men då fick jag till svar att dom kunde inte ge mig det för i nåt fall hade dom tydligen gett tabletter och sen hade det visat sig att det fanns ett foster iallafall. Dom ville inte riskera att det hände igen :/

Så då gick jag en vecka till nästa besök. (Och då hade jag blivit tillsagd att jag skulle få tabletter om det inte kommit ut) men det fick jag inte.

Jag grät och sa att det måste ju ändå vara MITT val, om jag vill ta tabletterna eller inte. Är ju samma tabletter om en kvinna vill göra abort, så då måste jag ju kunna välja att ta dom nu.. Men det var ett stort nej. Jag fick inga :/

Sen var nästa besök en vecka efter igen, och dagen innan det var det som mitt satte igång hemma :/
  • malintherese01
    Anonym SE skrev 2016-07-02 22:23:13 följande:

Tack för ditt svar!

Kram tillbaka

.. glömde svara på ena frågan.. :)

Vi hade fått ett missfall innan detta också. . Men sen ca 4 månader efter händelsen med tomma säcken så blev vi gravida igen och så fick vi en liten flicka :) döpte henne till Lilja :) och efter de var det som om ödet ville chocka oss igen, blev gravida när Lilja var 3 månader hehe.. Med tvilingpojkar dessutom haha . Så nu sitter jag här med 10-månaders Lilja och i vecka 32+4 :p
  • Anonym SE

Ja till mig sa dom samma sak

Att det är för att utesluta graviditet

Långa två veckor att vänta

Hade du kvar dina graviditetssymptom?

Hoppas det inte blir för många frågor

Så svårt när man inte känner någon som haft liknande. Det är ju inget man frågar andra om vid fika

Tack för dina svar!

• malintherese01
    Anonym SE skrev 2016-07-03 22:51:25 följande:

Ja till mig sa dom samma sak

Att det är för att utesluta graviditet

Långa två veckor att vänta

Hade du kvar dina graviditetssymptom?

Hoppas det inte blir för många frågor

Så svårt när man inte känner någon som haft liknande. Det är ju inget man frågar andra om vid fika

Tack för dina svar!

Nej fråga på du :)

Jag har alltid fått väldigt ömma bröst och illamående när jag varit gravid, och jag vet att jag fortfarande var öm i brösten även efter att jag fått veta att de var bara en tom säck där inne.. Så de var ju precis som att kroppen hanterade de som en helt vanlig graviditet :/

Ja fy jag minns den där väntan.. jätte jobbig :/ hur länge har du kvar innan dom 2 veckorna har gått? Känner du av några smärtor/känningar alls?
  • Anonym SE

Jag har 8 dagar kvar att vänta =(

Tiden går så långsamt....

Min äta bröst gör ont, funkar inte att ha BH

Mår illa från och till ( men inte lika mycket som innan)

Trött

Sen har jag som i början en dov mensvärk ibland. Det kan kännas som det drar i magen om jag legat ner och reser mig.

Så min kropp den känns ganska oschysst just nu.

När du hade fått hjälp med att få ut det försvann dina symptom snabbt då?

• malintherese01

Usch jag lider verkligen med dig :/ jag hoppas det ska vara över för dig snart.. :/

Ja vad jag kan minnas så tror jag allt sånt försvann ganska direkt efter att allt kommit ut som det skulle :/

Molande värk började mitt också med.. Men det ökade i smärta ganska fort. På några timmar gick det ifrån Molande värk till att jag hade riktigt ont. Precis som riktiga värkar som jag behövde andas mig igenom. Och då åkte jag ut :/

• Anonym SE

Den molande värken har jag ju haft sedan jag testade mig till och från.

I natt fick jag en minimal blödning, syndes bara på pappret. Det måste väl blöda mer?

I dag har jag något tryck i magen och gått och kissat flera gånger.

• malintherese01
    Anonym SE skrev 2016-07-07 17:05:36 följande:

Den molande värken har jag ju haft sedan jag testade mig till och från.

I natt fick jag en minimal blödning, syndes bara på pappret. Det måste väl blöda mer?

I dag har jag något tryck i magen och gått och kissat flera gånger.

Jag började blöda litigrarna först, räckte gott och väl med ett trosskydd. . Men var samma där, det tilltog på bara några timmar, så när jag kom ut till sjukhuset så blödde jag massor! :/
  • Anonym SE

Blödningen försvann efter en stund

Behövde inget skydd alls

Har gått och väntat på att det skulle sätta igång. Men icke

• malintherese01
    Anonym SE skrev 2016-07-07 21:33:54 följande:

Blödningen försvann efter en stund

Behövde inget skydd alls

Har gått och väntat på att det skulle sätta igång. Men icke

Usch den där väntan :( jag hoppas de vill sätta igång för dig snart så du slipper vänta mer (även om det är ju absolut inte nåt man VILL gå igenom) :/

Men lättare att bearbeta vad som hänt när allt är över :/
Svar på tråden MA eller graviditet utan foster?( Tvillingar)