hej ja nu är dte snart vår på min balkong!! jag har en inglasad balkong i söderläge som blir riktigt varm på sommaren som tur är går den öppna upp. redan nu har jag över 20 grader där ute på dagen. jag måste köpa lite tyg elelr jalusier för att skugag lite under de hetaste timmarna.
så här ser det ut på min balkong: jag har en "stallåda" med kuddar på som vi använder som sittplats. under sitsen kan jag förvara krukor, jord å annat smått å gott som man inte vill ha skräpande omkrng. Vi har oxå ett litet bord, en stol och mina blommor. sambon la in ett trägolv, typ trall förra sommaren så det är väldigt behagligt och fräscht. ovan på trägolvet har jag typ bastmattor från ikea så det är extra gott under fötterna.
just nu på min balkong är det ganska tomt, jag har min murgröna, mitt olivträd och lite gräslök, å ja å massor av physalis plantor som jag är måttligt less på..(tips om man vill ha nått lätt odlat å snabbväxt, dom växer som ogräs
) . men inne i mina fönster står just nu dom första fröna och växer till sig.
i år blir det, mer gräslök, chili, tomater, luktärter, citroneukalytus, oregano,basilika, gurka, dill, bondbönor och lite ruccola. det är planerna men sen får vi se vad som trivs och vad som tar sig. förra året flyttade vi hit i april så jag hann inte plantera så mycket. men det blev under somamren, rosmarin, lavendel, gräslök, oregando och citromeliss på balkongen. å dom trivdes bra allihopa å det doftade underbart. fast jag lyckades ha ihjäl lite när jag tog en liten höstsemester
jag behöver dock höja myfaktorn lite på balkongen tycker jag men jag vet inte riktigt hur.
skulla aldrig byta bort min balkong, älskar den!!