• vickan5st

Skrapning utan narkos?

Tycker jag läser att alla som skrapats vid missfall , abort har blivit nersövda.
    När jag fick missfall 1994 så fick jag bara lugnande och lokalbedövning. Kände hela tiden hur han skrapade inne i min livmoder medans jag grät...hua. Någonmer som varit vaken?

• Svar på tråden Skrapning utan narkos?
  • Långbenopluto

Det måste vara psykisk tortyr att behöva vara vaken. har aldrig hört talats om att nån har varit det förren nu.

• syntharen

Fy sjutton! Jag tror dom ändrat rutiner för skrapning på senare år. Kanske också för att narkosen har förbättrats så att man lättare piggnar till och mår bra efteråt. Men jag är inte säker. Men jag hade aldrig skrapats vaken med bara lokalbedövning och lugnande! Det hade jag inte gått med på! Jag har skrapats två ggr pga missfall och det var mycket lättare och kändes bättre än att ta tabletter, som jag också testat två ggr.

• vickan5st

Jag fick aldrig några tabletter för det såg tomt ut men de skrapa ändå och jag bad att få se vad de skrapade ut men det var tomt. Undra när de slutade med det och konstigt att ingen annan varit med om det. Jag kände ju ingenting, badom mer lugnande men det var inte kul.

Svar på tråden Skrapning utan narkos?