Svartsjuk dotter?
Jag har en dotter på sex år. Jag och hennes pappa delade på oss för snart två år sedan. Det har fungerat bra med dottern och hon har tagit det ganska bra.
Sedan snart ett år tillbaka så har jag träffat en annan kille Solhaga tycker mycket om. Vi kan kalla honom "H". Min dotter har träffat honom flera gånger. Jag presenterade honom som en kompis för ca fyra månader sedan. Det har fungerat bra och vi har gjort saker tillsammans som tex film, spela spel mm. Han har inte sovit över här och vi har inte heller pussats inför dottern.
För någon kväll sedan skulle jag natta dottern när han var här och hon skulle verkligen inte sova. Hon tramsade och började slänga massa saker på golvet. Till slut fick jag henne i sängen och började läsa en bok. Hon vänder ryggen mot mig och surar och gråter. Frågar vad det är men hon vill inte säga först. Säger sedan med gråten i halsen att du tycker om "H" mer än mig! Och du vill hellre bo med "H" än med mig! Jag såg hur ni tittade på varandra och ni är kära. Ser jag att ni tittar på varandra så igen så flyttar jag!
Jag som mamma blev givetvis ledsen, så är det ju inte alls. Berättade för dottern att jag älskar henne mest och ingen annan. Att jag aldrig skulle välja någon före henne.
Någon som gått igenom samma? Tips? Snälla! Jag älskar ju den här mannen, men givetvis min dotter mer!