• Belliszz

Ultraljud med barnen med?

Vi har UL på torsdag och kan inte få någon att passa våra barn.
    Har en på 20 år en på 5 år och en på 10 år.
    Jag vill INTE lämna barnen själva eller låta 10 åringen passa sina syskon. Anser att de är ett ansvar som ett barn inte ska ta.

Men Östra Sjukhuset i Göteborg har att barnen INTE får följa med in.

Hur i attans löser man de?

Både jag och min man anser att detta är en sån stor eventuell allvarlig sak att vi båda ska vara med på. 

Har haft blödning med denna bebis samma med vår dotter. Där vi även fick åka in flera gång för hon slutade röra sig eller ja vi/jag kände inte henne röra sig på flera timmar.

Hur hade ni löst de?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-03 12:41
    Vår ena barn är 2 år inte 20
  • Svar på tråden Ultraljud med barnen med?
  • viseversa

Pappan får vara hemma med barnen. Du går själv på ul. För nej barn ska inte vara med på ultraljud och det finns anledningar till detta.

• viseversa

Tar ni ändå med barnen kommer pappa ändå inte kunna se något då han får vänta utanför
    med barnen medan du har ultraljud.

• Belliszz

Vi båda ska vara med. Dom kan inte hindra en.

Jag har sett flera gånger andra familjer och ny svenska familjer gå in med hela familjen och dom får

• viseversa
    Belliszz skrev 2016-07-03 12:41:20 följande:

Vi båda ska vara med. Dom kan inte hindra en.

Jag har sett flera gånger andra familjer och ny svenska familjer gå in med hela familjen och dom får

Men suck ge dig. Dom säger att barnen INTE ska vara med kan ni inte bara respektera det. Dom kan vägra släppa in er. Antingen skaffar ni barnvakt eller så är pappa hemma. Klart slut.
  • Belliszz

Asså jag bad inte om att ha någon viktig petter som skulle komma med någon j höger arm och säga vad som passar den.

Men ska du tro att du kan bara gå rakt in och vara någon j lärare. Så varsågod! HEJDÅ

• mammaåten

Kan inte barnen bara vänta utanför rummet? Ett UL tar ju inte flera timmar och pappan kan lätt gå ut och kolla till dem i mellanåt.

• viseversa
    Belliszz skrev 2016-07-03 12:46:45 följande:

Asså jag bad inte om att ha någon viktig petter som skulle komma med någon j höger arm och säga vad som passar den.

Men ska du tro att du kan bara gå rakt in och vara någon j lärare. Så varsågod! HEJDÅ

Jag tycker du är nonchalant. Du skiter fullständigt i att bm ska kunna göra ett bra jobb när hon kollar ert barn. Det enda du tänker på att dig själv och skiter fullständigt i varför dessa regler finns till att börja med. Och nej jag tänker inte lämna tråden. Jag har min fulla rätt att framföra min åsikt. Skriv inte på ett forum då om du inte klarar av att alla inte har samma åsikt som du.
  • Belliszz
    mammaåten skrev 2016-07-03 12:49:25 följande:

Kan inte barnen bara vänta utanför rummet? Ett UL tar ju inte flera timmar och pappan kan lätt gå ut och kolla till dem i mellanåt.

Jag vet inte om den möjligheten finns. Därför frågar jag andra föräldrar som har varit i den sisten hur dom hade gjort?

2 Åringen kommer nog inte vilja vara med stora syskonen själv. Dom andra två är kanske lättare att få dom att vänta utanför dörren eller vad man ska säga! Och sen gå till kafeterian och ta en fika.

För oss är de extremt viktigt efter förra graviditeten att vi båda är med på UL. Att barn inte ska vara där om de är något diffekt på bebis ja de kan jag förstå. Barn kan ha svårt att förstå de. 

Som sagt därför frågar jag hur andra har gjort när dom har varit där och dom inte har haft någon barnvakt. 

Att min man ska vara hemma som en skrev. Finns inte på karten. Pga vad som har hänt. Och de är något som sjukvården får acceptera. De är något som tar 20-30 minuter. Som du säger besöker tar inte flera timmar. Utan några minuter.

Men vet oxå om att de finna BM som inte stör sig på att barnen är med :D

• syntharen

Det finns liksom bara ett fåtal alternativ;

1. Pappan är hemma med barnen men det är tydligen inget som du kan tänka dig

2. 10- åringen får passa dom andra barnen i väntrummet men inget som du heller inte kan tänka dig tydligen

3. Du frågar någon av dina barns dagis-eller skolkompisars föräldrar om dom kan passa alla barnen.

Så alternativ 3 är väl mest lämplig för dig.

• Hbsson

Går de inte boka ny tid för ultra och hitta barnvakt tills dess?

Svar på tråden Ultraljud med barnen med?