Alanaya
Alanaya, smartline sunpark garden. Hur är det hotellet, resväg till och från flygplatsen, samt stränderna och shopping runtomkring?! Någon som vet eller varit där:)
Alanaya, smartline sunpark garden. Hur är det hotellet, resväg till och från flygplatsen, samt stränderna och shopping runtomkring?! Någon som vet eller varit där:)
Ingen..
Undrar om nån har varit där :)
Alanya. Till flygplatsen är det bäst att ta taxi. Kostar lika mycket som att åka buss. Fast pris. Kostar 300 lira ca 1000 kronor. Det är 15 mil. Mellan flygplatsen och Alanya.
Är det alltså längre bort än till Side? Buss har jag redan bokat in i resan, transfer. Hur är shopping stråken i Alanaya, och stränderna?
Ingen..
Alanya ligger längre bort än side. Stränderna är väldigt steniga. Det är grov kornig sand på kleopatrastranden som är den finaste. Ligger brevid fortet som ligger i mitten av staden.mot havet. När det gäller handel så finns det butiker överallt. Det ska pruta jämt. Som är väldigt jobbigt. Har stor handelsplats vid buss stationen.
Ok så stränderna är finare i Side? Jag som är så förtjust i Sides stränder
Finns det nåt hav i Alanaya eller kommer jag bli besviken?
Det finns hav. Medelhavet. Side har bättre stränder.
Blir jag besviken av en visit till Alanaya eller är det over all bra? Shopping stråken simulära med side eller mindre/större?
Det vet ju inte jag. Hur du kommer att känna. Jag har köpt resa till alanya i augusti. Men jag badar i pooler. Kulturbyggnader är mer i alanya. Jag handlar inte så mycket längre i Turkiet. Blanda turiststäderna. Det har börja bli dyrt. Ska jag handla. Så bokar jag någon extra natt i Istanbul och handlar. Där är det halva priset.
Om man jämför med Side? Varför badar du i pooler?
Jag har aldrig varit i side. Så jag kan inte jämföra.
Vithajen föder sina ungar i Medelhavet.
Den äter inte där. Men föder sina ungar där.
Så det är större chans att dö av haj än skjuten av terrorister. Sedan är det väldigt stenig. Jag har inga problem med stora pooler.