• Beunto

    HelVita blöjor, finns de?

    Hej. Ni som använder blöjor, finns det några som är helt vita? Alt. Rosa detaljer?

    Jag ska nämligen göra en blöjtårta till flicka och vill ha helt vita blöjor. Att det är blåaaktikt eller grönt vid knäppningen gör inget då de ändå inte kommer synas när jag rullar ihop dom.

    Jag vill även ha så liten storlek som möjligt. Inte över storlek 3.

    Så, ni som använder och vet hur dom ser ut. Vilket märke och modell ska jag använda. Jätte tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden HelVita blöjor, finns de?
  • Beunto

    Okej. Hoppas på att dom nu är det också. Någon som använder de minsta pampers blöjorna och kan bekräfta detta? :)

  • phillipha

    Förlåt min fråga men vad spelar det för roll vilken färg blöjorna har? Dels ärblöjor för BARNSÅN inte kön sen spelar väl färgen ingen roll för könet på bebisen....

    F.ö har pampers gula detaljer på sina minsta blöjor.


  • Beunto
    phillipha skrev 2016-07-03 20:41:45 följande:

    Förlåt min fråga men vad spelar det för roll vilken färg blöjorna har? Dels ärblöjor för BARNSÅN inte kön sen spelar väl färgen ingen roll för könet på bebisen....

    F.ö har pampers gula detaljer på sina minsta blöjor.


    Nu är det så att jag ska göra en blöjtårta av dessa. Därför jag vill ha vita blöjor. Men om det är rosa detaljer så gör det inget då de är till en flicka!
  • Beunto
    Jasmin Karlsson skrev 2016-07-03 20:43:08 följande:

    Ja pampers minsta (stl 1 o 2 iallafall) är vita, bara lite gult på knäppningen


    Perfekt, tack för din hjälp! :)
  • Jasmin Karlsson
    Beunto skrev 2016-07-03 23:00:02 följande:
    Perfekt, tack för din hjälp! :)
    Vill inte ge dig fel info... Jag såg nu att det är en liten bild på framsidan, en blekblå elefant. Det är också en svagt gul linje längs med blöjan (den blir blå när det är kiss på). Men blöjan går att rulla så elefanten inte syns (dock kommer den gula linjen synas). Men färgerna är väldigt bleka.
  • Iowhannah
    Beunto skrev 2016-07-03 22:58:43 följande:

    Nu är det så att jag ska göra en blöjtårta av dessa. Därför jag vill ha vita blöjor. Men om det är rosa detaljer så gör det inget då de är till en flicka!


    ... Och flickor kan inte ha blåa detaljer? Eller gröna? Eller gula?

    Vad är en blöjtårta förresten?
  • phillipha
    Iowhannah skrev 2016-07-04 07:53:05 följande:

    ... Och flickor kan inte ha blåa detaljer? Eller gröna? Eller gula?

    Vad är en blöjtårta förresten?


    Exakt min mening! Färg är för BARN inte för kön!
  • Beunto
    Jasmin Karlsson skrev 2016-07-04 01:28:16 följande:

    Vill inte ge dig fel info... Jag såg nu att det är en liten bild på framsidan, en blekblå elefant. Det är också en svagt gul linje längs med blöjan (den blir blå när det är kiss på). Men blöjan går att rulla så elefanten inte syns (dock kommer den gula linjen synas). Men färgerna är väldigt bleka.


    Ja men precis. De ska ju rullas. Ljusgul gör inget. Det passar bra ihop med resten av färgerna jag har på band och rosetter :)
  • Beunto

    Verkar som jag får förklara mig för en del...

    Blöjorna ska vara till en blöjtårta. En blöjtårta gör man till ett babyshower, en tillställning för en förstföderska. Blöjtårta dekoreras med band och dekorationer som ex nappar och flaskor. Googla på blöjtårta så får ni massor med bilder. Eftersom att denna förstföderska vet om att hon har flickor i magen så gör jag tårtan i rosa skala. Tårtan dekoreras med band och andra dekorationer. Så därför vill jag inte blanda in blå/lila/grön i tårtan. Och varför jag vill ha vita blöjor är också att de ska se ut mer som grädde så de mer ser ut som en äkta tårta.

  • Physalis

    Helvita är de inte men libero touch är rätt fint mönstrade googla lite så ser du. Storlek 1 har krabbor och sådant storlek 2 ekorrar och skogsdjur om jag minns rätt. Men storlek 3 och 4 har fina mönster på sig.

  • Iowhannah
    Physalis skrev 2016-07-04 14:43:43 följande:

    Helvita är de inte men libero touch är rätt fint mönstrade googla lite så ser du. Storlek 1 har krabbor och sådant storlek 2 ekorrar och skogsdjur om jag minns rätt. Men storlek 3 och 4 har fina mönster på sig.


    Men de är ju blåa och bruna/beigea. Det måste tydligen vara rosa, bebisarna har visst redan en favoritfärg.
  • Physalis
    Iowhannah skrev 2016-07-04 19:25:38 följande:

    Men de är ju blåa och bruna/beigea. Det måste tydligen vara rosa, bebisarna har visst redan en favoritfärg.


    Men lägg ner...

    Ja ts har bestämt att det ska vara rosa, ska du, en främling bestämma färgen istället? Vilken färg är en bra färg då? Ingen som det mänskliga ögat kan se i alla fall, för om mamman kan se färgen så kan bebisen i magen känna sig tvingad ha den färgen som favoritfärg.

    Och alla vet ju att rosa är ett big nono för flickor, nästan lika illa som en pojke som gillar blått, då kan man lika gärna slänga ut allt vad jämställdhet heter om en FLICKA år 2016 gillar ROSA.
  • minerva123

    Blöjor från Naty är helvita med små figurer på (hjärtan eller liknande) i svart (finns bilder om du googlar). Och om jag inte minns helt fel var blöjorna från Coops märke Änglamark i princip helvita (men det är tre år sedan jag såg dem, så de kan såklart ha gjort om dem). Du kanske har stenkoll på detta sedan förut, men ett litet misstag jag gjorde när jag gav bort en blöjtårta var att lägga dit en massa Newbornblöjor i minsta storleken. Nyfödda växer snabbt och många kan knappt ha minsta storleken ens från start. Jag hade inga egna barn på den tiden så jag hade inte riktigt koll.

Svar på tråden HelVita blöjor, finns de?