• cutepoison

Mensvärk v. 36+5

Hej alla! 
    Jag är i v 36+5 idag och har hela natten och igår kväll haft mensvärk. Den kommer och går mer intensivt. Det gör inte superont, då hade jag såklart ringt utan är mer molande. Kan det vara förlossningen som är på G?? Eller är det bara för att livmodern växer? Jag känner också tryck nedåt och bebisen lever om för fullt där inne. Hur vet man när man ska ringa förlossningen? 

Tacksam för era svar! Det är mitt första barn och jag känner mig väldigt vilsekommen. 

• Svar på tråden Mensvärk v. 36+5
  • Cyanea

Det kan vara förvärkar. Förvärkar har inte så mycket att göra med hur nära förlossningen man är eller inte, man kan få det tidigare eller senare i graviditeten (eller inte alls). Jag hade mycket förvärkar som även kom med sammandragningar redan tidigt i graviditeten men fick ändå sättas igång när jag gått över tiden ;) 

Med det sagt: jag hade ringt till förlossningen och pratat med dem. Det är bland annat för detta de finns till för. Ring mycket hellre femtio gånger för mycket än en för lite. Prata med dem och hör vad de säger. Är de lugna kan du ta det lugnt, vill de  ta en titt på dig så åk in. 

Lycka till :) 

Svar på tråden Mensvärk v. 36+5