• natalie72

Hur känns förvärkar? Värkar?

Alltså - hur känns förvärkar? Väntar första barnet och vet inte riktigt hur en förvärk känns (i förhållande till annat ont). Så ibland när det gör ont i magen, blir jag superstressad och tänker " nu har jag fått värkar" medan det i själva verket kanske är magknip...

Skulle vara skönt att veta ungefär hur förvärkar resp. värkar känns. Nån som kan förklara?

Vad finns för kroppsliga tecken på att förlossningen närmar sig? (bortsett från slempropp och vattenavgång).

*nyfiken och undrande*

• Svar på tråden Hur känns förvärkar? Värkar?
  • Santisen

När man har sammandragningar eller förvärkar så brukar det kännas som starkare mensvärk och magen stelnar.
    De brukar oftast gå över om man tar ett varmt bad och vilar.

Värkar kan känns likadant,men de brukar inte gå över fast man badar.

Men det kan vara så olika för varje person.

Slemproppen kan släppa flera veckor innan förlossningen.
    Vissa blir tydligen lös i magen,så tarmarna töms.

Ibland så har man inga tecken alls.

• SpecialK

Förvärkar var verkligen som starkare mensvärk för mig med.. och riktiga värkar går inte att missta sig på ;) För min del visste jag att mitt barn skulle komma dagen efter.. min syster sa "hon kommer nog i morgon, för då är det fullmåne" fastän det var 10 dagar för tidigt.. och sen kändes det verkligen som hon skulle det för mig med, som en intuition.. och när jag vaknade morgonen efter så hade jag förvärkar.. och hon kom samma dag.. slump eller ej, I don´t know.. men man kanske känner på sig lite...

Svar på tråden Hur känns förvärkar? Värkar?