Bebis 6 månader vaknar ofta på natten
Vår dotter är 6 månader och fram tills hon var 2 mån sov hon skitbra, vaknade 2 ggr för amning och sov lugnt och fint. När hon var 2 mån började hon sova kortare pass och vaknade kanske 4 ggr per natt men helt ok ändå, när hon blev 4 mån så brakade sömnkaoset loss. Hon kan ibland vakna en gång i timmen, har jag tur blir det ett 2 eller kanske 3 timmars pass innan hon vaknar. Oftast är det bara att snutta på mig som gäller ibland kan jag buffa eller klappa så somnar hon om igen (om jag har tur) men även om hon får snutta så kan hon ligga bredvid mig och vrida och vända på sig länge innan hon kommer till ro igen.
På dagarna sover hon ca 3 timmar uppdelat på 2 eller 3 pass. Läggningsdags på kvällen är 19-19.30 och sen "sover" hon tills 06-06.30 på morgonen. Så själva läggningsrutinerna är ju bra det är tiden emellan som är mindre bra. Jag blir såklart jäkligt trött av att vara den mänskliga nappen Hon ligger i en sidosäng bredvid mig sen liggammar jag, napp tar hon ibland men är inte speciellt intresserad.
På dagarna är hon pigg och glad och äter bra, både mat och ammar, Håller precis på att få första tanden i underkäken. Så jag tror absolut inte att hon "lider" av detta utan det är ju jag som är så trött att jag blir knossig, går omkring som halvfull på dagarna och lullar på, minns ingenting och glömmer spisplattor på.....
Är det någon som är i samma sits eller har varit med tidigare barn och som kan trösta mig och säga att DET BLIR BÄTTRE! ?? Kanske när jag slutar amma blir det bättre?
Tacksam för råd/tips/pepp/tröst