• Anonym (Orolig)

Sår, irriterat i underkäke.. Cancer??

jag har de senaste 2 dagarna märkt av ett litet "sår" i underkäken, precis under en tand. De undre framtänderna! Det är rött, irriterat och svider lite..

Har googlat och det är bara cancer som kommer upp.. :( är livrädd!

Nyss tog jag och sköljde med corsodyl och hoppas innerligt det hjälper!!

Är 25...

• Svar på tråden Sår, irriterat i underkäke.. Cancer??
  • Anonym (Orolig)

Men det borde komma upp något om inflammation eller infektion från tex 1177 eller liknande.. Finns det inga andra alternativ är cancer? Måste det vara cancer när det är lite rött, irriterat och svider lite i undre tandkäke under 1 tand? Nu är jag mer stressad över att corsodylen måste hjälpa :(

• Anonym (Orolig)

De enda jag kan komma på är att jag har ätit ca 2 kiwi om dagen i min fruktsmoothie.. Efter varje gång svider det på tungan (vanligt, ja) men om det kan ha irriterat mitt tandkött? Läste nyss en tråd på Flashback om det.. Åt senast idag kiwi, fruktsmoothie så ska testa sluta med det..

Herregud vad jag nojar! :(

• Minna76
    Anonym (Orolig) skrev 2016-07-05 10:07:47 följande:

Men det borde komma upp något om inflammation eller infektion från tex 1177 eller liknande.. Finns det inga andra alternativ är cancer? Måste det vara cancer när det är lite rött, irriterat och svider lite i undre tandkäke under 1 tand? Nu är jag mer stressad över att corsodylen måste hjälpa :(

Skulle tippa på en mindre infektion. Går det inte över så kontakta din tandläkare. Du behöver inte oroa dig för cancer.
  • Anonym (Oroa dig inte)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-07-05 10:13:36 följande:

De enda jag kan komma på är att jag har ätit ca 2 kiwi om dagen i min fruktsmoothie.. Efter varje gång svider det på tungan (vanligt, ja) men om det kan ha irriterat mitt tandkött? Läste nyss en tråd på Flashback om det.. Åt senast idag kiwi, fruktsmoothie så ska testa sluta med det..

Herregud vad jag nojar! :(

Det är vanligt så oroa dig inte. Tandkött blir irriterade ibland. Ta mindre starka grejer för kiwi ör starkt. Borsta noga och vänta ut det :) Kan ta dagar och det svider men det är inte cancer. Det läker av sig själv.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Oroa dig inte) skrev 2016-07-05 10:20:33 följande:

Det är vanligt så oroa dig inte. Tandkött blir irriterade ibland. Ta mindre starka grejer för kiwi ör starkt. Borsta noga och vänta ut det :) Kan ta dagar och det svider men det är inte cancer. Det läker av sig själv.

Tack! <3 jag hoppas det eftersom jag Aldrig haft problem eller haft något "sår" i munnen överhuvudtaget!

Jag hoppas hoppas hoppas detta går över...
  • Anonym (Oroa dig inte)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-07-05 10:25:29 följande:

Tack! <3 jag hoppas det eftersom jag Aldrig haft problem eller haft något "sår" i munnen överhuvudtaget!

Jag hoppas hoppas hoppas detta går över...

Nån gång måste vara den första. Om det finns bakterier så finns det nog nåt skölj på apoteket. Ta det lugnt med kiwin och andra starka grejer. Du kanske är lite känslig bara?
  • Pumbaa

Låter som en virusblåsa. Jag får så ibland vid ex förkylning eller annat virus i kroppen. Afte tror jag det kallas. Ingen fara alls????

• Anonym (Orolig)

Jo jag tänkte också på afte men jag vet ärligt talat inte. Att man inte kan googla på irritationer, svag sveda i underkäken osv utan att cancer kommer upp! Men cancer ploppar väl inte upp från ingenstans?

Ska sluta älta nu.. Tack för svaren iallafall <3

Svar på tråden Sår, irriterat i underkäke.. Cancer??