• Loppanploppan

    Hur mår ni andra?

    Hur mår in andra som är ensam gravid? Tänker ni mycket på att ni gör det här helt själv?

    Jag tänkte skapa en tråd där vi som är ensamma gravida kan skriva om sånt så man brukar prata om med sin partner. Hur känner ni?

  • Svar på tråden Hur mår ni andra?
  • Febl

    Jag är också själv. Klart det känns sorgligt och ofta ensamt att inte ha någon att dela det med men har fina människor runt mig som engagerar sig och är glada med mig. Jag känner mig stark som valt detta.

    Hur känner du själv?

  • Loppanploppan

    Jobbigt att du tycker att det känns sorgligt. Bra att du har folk runt omkring dig som ställer upp. Tänkte ju att vi kan dela med oss sånt som är jobbig och så här.

    Jag kan känna mig lite ensam när det kommer till dom stora valen, som när jag köpte vagn. Det beslutet var jag tvungen och ta helt själv, jag hittade en väldigt fin och begagnad Emmaljunga vagn. Sen att inte ha någon som man delar graviditeten med känns lite jobbigt med. Men på något sätt så tycker jag att det känns lite naturligt och vara själv. Kan ha med och göra att jag har vart singel för länge

  • Febl

    Förlåt sent svar.

    Jag har ju tidigare gått igenom en graviditet tillsammans med en partner så jag vet hur fint det kan vara och hur mycket enklare allt är. Men jag vet att jag gjort rätt val och tvekar inte det minsta.

    Just nu kretsar mina tankar mycket kring hur jag ska göra vid förlossningen.

    Har du stöd runt dig?

    Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 32.

Svar på tråden Hur mår ni andra?