• Unnilo

Ni där bm gissat könet på ul!

Var på vanligt rutin ul och vi frågade om det gick att se könet. Bm kollade och sa att det inte gick för bebis knep ihop benen...men hon skulle gissa på en tjej pga tre streck...men kan lika gärna vara kille sa hon sedan....Vilka svar har ni fått och VAD blev det?

Nyfiken

• Svar på tråden Ni där bm gissat könet på ul!
  • Linnis92

"Med viss reservation skulle jag säga att det är en flicka" och flicka blev det :)

• Unnilo

Ok tycker det är både och att de gissar om de inte ser mer tydligt...? Nån fler?

• ems86

Föjer med spänning! Var på rul för två veckor sedan och hade samma upplevelse. "Jo men det där ser ut som en flicka. Om inte det där är en pung...? Nej jag säger flicka med viss reservation."

Min bm sa samma sak om de tre strecken! Vi har faktiskt bokat ett privat längre fram. Mannen fick stanna hemma under rul pga sjuk storebror så han vill såklart också se, får passa på att be dem kika efter könet en gång till!

• Unnilo
    ems86 skrev 2016-07-05 20:43:00 följande:

Föjer med spänning! Var på rul för två veckor sedan och hade samma upplevelse. "Jo men det där ser ut som en flicka. Om inte det där är en pung...? Nej jag säger flicka med viss reservation."

Min bm sa samma sak om de tre strecken! Vi har faktiskt bokat ett privat längre fram. Mannen fick stanna hemma under rul pga sjuk storebror så han vill såklart också se, får passa på att be dem kika efter könet en gång till!

Jaså spännande med privat oxå! Ja vi har inte koklar kön förut men ville denna gång och då blev jag lite besviken när hon inte kunde säga...även om det inte har nån betydelse. Men tänkte tjej kanske är svårare se?
  • EllasEllis

När vi var på RUL under förra graviditeten sa hon troligtvis pojke, men svårt att se om det var navelsträngen som låg lurigt eller om det var en snopp :D
    ut kom en pojke.

• Eili

Vi såg tydligt själva en snopp och en pung, och min sambo utbrast "Är det en...?"
    Varpå BM svarar "Ja, det ser onekligen så ut, men det kanske inte ni ville veta" 

• Unnilo

Ja det är säkert "lättare" se om det är en pojke om det är uppenbart...men kan ju va navelsträngen också och så! Jag kan då inte förstå nåt på ul ????

• Karpalo

Är lite tråkig för med båda killarna syntes det tydligt så var ingen tvekan :)

• Alvolina

I v.17 trodde en gynläkare att det såg ut som en pojk. Han försökte verkligen att titta efter. I v.19 på RUL sa barnmorskan att det såg ut som en flicka. Ut kom en liten tjej <3

Svar på tråden Ni där bm gissat könet på ul!