• LaOtona

Tips, Gotland

I sommar åker vi till Gotland en sväng. Har ni några tips på vad som kan vara kul att göra och se? Vi har en treåring med oss och har en vecka på oss.

Tar gärna emot tips på matställen och restauranger som kan vara trevliga, goda och gärna med rimligt pris.

• Svar på tråden Tips, Gotland
  • lkmw

Hej!

Det finns så mycket att göra där och mycket fint att se =). Vilken vecka är ni där, och vart ska ni bo?

Om ni aldrig varit där förut så är Fårö ett bra tips och blå lagunen om det är fint väder ( ta med picknick för där finns inget att köpa där).

Tips på fik är krusmyntagården, väldigt mysigt och de har jättegod saffranspannkaka.

För mat så är Potobers/guldkaggen toppen, stället som restaurangen ligger på är jättemysigt och man kan bada och så.

Hoppas något passar =) Har mer på lager annars

• Carambolan

Om ni ändå ska uppåt fårö rekommenderar jag verkligen att äta crepes på Kutens bensinstation. Särskilt om ni gillar retrodesign eller brukar spela Fallout.

• Greger

Saker man inte får missa på Gotland:
    Matställen: Surfers (Visby), Pighuset (Ljugarn), Bakfickan (Visby), Kuten (Fårö), stenugnsbageriet (Rute) Djupvik resort (Djupvik) Rökeriet (katthammarsvik) med flera.
    Resmål: Fårö, Ljugarn, Lergrav, Visby med omnejd, smöjen, Närsholmen, burgsvik.
    Undrar som ovan såklart var ni ska bo för fler och bättre tips :)

• LaOtona

Tack hörni!

Vi ska bo i Åminne och har bil.

Hur är restaurangpriserna? Hittar ingen info när jag tittar på hemsidorna.

Fårö ska vi absolut till.

Ska kolla upp de andra tipsen också. Det kan nog bli kanon, det här!

• lkmw
    LaOtona skrev 2016-07-06 22:23:51 följande:

Tack hörni!

Restaurangpriserna är ganska standard tycker jag, beror ju på vad det är för typ av reataurgang. Men det är ju såklart lite dyrare inne i Visby än utanför
  • Greger
    LaOtona skrev 2016-07-06 22:23:51 följande:

Tack hörni!

Då tycker jag att ni bör besöka Gothems cantina. Lokalerna är inte de roligaste men maten är fantastisk och ägarna likaså. De serverar texmex från grunden. Ligger inte alls långt ifrån åminne. Ibland har de även supergod brunch!

Jag är gotlänning och man blir lätt hemmablind och när folk frågar vad man vill tipsa om för ställen blir det liksom stopp. Men några tips har ni ju fått :)
  • HannaHYLK

Jag rekommenderar Kneippbyns sommarland, tycker att det är bästa nöjesparken för yngre barn!

Krusmyntagården är också mysig.

Förra sommaren hade de en guide (Tove?) vid Lummelundagrottan som gjorde besöket där fantastiskt.

På Fårö finns mycket att se och göra; gräva i sanden på Sudersand, åka bil längs Lauterhorns raukar och äta crepes på Kustens bensin.

Svar på tråden Tips, Gotland