• Malva2015

mjölk kom och gick v 22

Fick råmjölk som läckte här om dagen och blev jätteglad men efter två dagar bara upphörde det.
    Inte för att jag behöver mjölk nu men är det inte konstigt att det försvinner?

• Svar på tråden mjölk kom och gick v 22
  • Carambolan

Nä, det är inte konstigt. Det kommer igång efter förlossningen. Allt nu är bara läckage och det kan komma och gå.

• Malva2015
    Carambolan skrev 2016-07-06 10:24:40 följande:

Nä, det är inte konstigt. Det kommer igång efter förlossningen. Allt nu är bara läckage och det kan komma och gå.

Är det sant? Men borde den inte finnas kvar om den en gång dykt upp?
  • Carambolan

Nej, dina bröst bara förbereder sig och växer, då kan det läcka. Det "ska" inte finnas mjölk förrän det finns en bebis.

• LillaJag06

Jag läckte i flera veckor men sen försvann det srax innan fl och kom när sonens fötts.

• Tess1990

Tror jag fick första gången i v.18-19 och sen kom de och gick lite men 2-3 veckor innan förlossningen läckte jag hela tiden och kunde få ut rätt mycket, hade massa råmjölk och den "riktiga" mjölken kom direkt efter

Så våra problem var aldrig för lite mjölk eller nåt utan att barnet sög in överläppen/sög fel och jag hade liiite för mycket för honom att hantera ^^

Blev bara 9 veckor amning :(

Ska lyckas bättre den här gången!

Så de är vanligt att de kommer och går och de säger inte så jättemycket om hur de blir sen när barnet kommer, mängden du kan få ut själv säger inte heller så mycket om hur mycket barnet får i sig heller ^^

• Björckan

Nej se det som en ynnest att du förhoppningsvis slipper läcka resten av tiden. Med min första kom mjölkläckaget i vecka 23 -24. Sedan fortsatte det att rinna tills jag slutade amma. Jag fick ha inlägg i bh-n dygnet runt (högst oskönt att sova i bh tycker jag). Och fick dessutom alla symptom på mjölkstockning i vecka 35 typ. Det skulle man enligt min bm inte kunna få överhuvudtaget. Nu med andra har jag börjat läcka i vecka 22 men hoppas det slutar!

Svar på tråden mjölk kom och gick v 22