Personligt brev
Hej, jag har hittat ett jobb som undersköterska på en vårdentral som jag verkligen vill ha och tänkte skicka iväg mitt personliga brev. Jag vet inte om mitt personliga brev håller och därför vill jag gärna ha tips o råd från er. Jag är helt ny på familjeliv och hoppas att jag skriver i rätt kategori nu :)
Blir väldig tacksam för tips, råd, kritik och vad nu ni kommer med :).
Hej!
Jag heter X, är 25 år gammal och gift. Jag är en lugn och trevlig kvinna som önskar att få arbeta på Vårdcentralen....hos er och hoppas att ni tar er tid att läsa mitt personliga brev.
Jag skriver till er då jag har ett stort intresse av att arbeta med människor som behöver vård/hjälp. Jag har ett gott patientbemötande och behandlar alla med respekt. Jag har en positiv syn på livet och letar hellre lösningar än problem.
Jag blev klar med min utbildning 2010 och idag arbetar jag inom äldrevården. Mitt arbete handlar idag mycket om att ge de boende en så bra omvårdnad och omsorg som möjlig. Det är då oerhört viktig att man är flexibel och stresstålig men samtadigt lugn, vilket jag är. En annan viktig egenskap är att jag är oerhört ansvarsfull vilket är nödvändigt då jag hanterar läkemedel och ser till att boenden får det de ska ha.
Möjligheten att kunna hjälpa människor tar jag på stort allvar och min utbildning är något som är mycket viktigt för mig. Att göra livet bättre för andra har alltid legat mig varmt om hjärtat och jag kan inte tänka mig ett bättre arbete än att kunna hjälpa människor. Från mina tidigare arbeten har jag varit utsatt för olika kulturer och sociala förhållanden. Det tillsammans med alla år av erfarenhet har jag kommit fram till att människan är unik och står i centrum, det mesta jag lärt mig är genom etik och moral. Därför förespråkar jag att ta hand om andra genom ärlighet, engagemang och flexibilitet.
Jag har stort tålamod och hög empatisk förmåga. Jag tycker det är viktigt att alltid göra mitt bästa och har en positiv syn på livet. Jag vill bredda min kompetens och utvecklas på det personliga planet, därför tror jag att en anställning hos er skulle vara både utmannande och utvecklande.
På fritiden brukar jag läsa böcker, umgås med min man och vänner. Jag har ett stort intresse för olika kulturer och brukar för det mesta leta mig information om de olika kulturerna. Jag hoppas att ni finner mig intressant och ser framemot att berätta mer om mig vid en personlig möte.
Med vänliga hälsningar
X