• Anonym (ABC)

Kan man ha yrsel vid en förkylning?

Jag hade kristallsjukan och hann vara frisk i tre veckor och sen åkte jag på en förkylning. Jag blev inte sängliggande men snuvig och fick en hemsk hosta och var allmänt svag men jag orkade gå ut utan större problem. Grejen är att jag även fick lite yrsel i samband med förkylningen och nu undrar jag om det är normalt att få yrsel med en förkylning? Jag är nästan helt frisk efter två veckors förkylning nu men har fortfarande svag yrsel. Har det mest troligt med förkylningen eller kristallsjukan att göra? Brukar du få yrsel vid förkylning och hur länge brukar den hålla i sig isf jämfört med förkylningen?

• Svar på tråden Kan man ha yrsel vid en förkylning?
  • Marten

Så pass kort efter kan du få det och även korta återfall vid kraftiga nysningar, jag fick det iallafall. Återfall vid hårda nysningar varade bara några sekunder men var nog 100ggr kraftigare än när jag var sjuk.

• Anonym (ABC)
    Marten skrev 2016-07-07 16:23:51 följande:
    Så pass kort efter kan du få det och även korta återfall vid kraftiga nysningar, jag fick det iallafall. Återfall vid hårda nysningar varade bara några sekunder men var nog 100ggr kraftigare än när jag var sjuk.
    Menar du att du hade konstant yrsel eller bara vid nysningar?
Svar på tråden Kan man ha yrsel vid en förkylning?