Fighter57 skrev 2016-07-07 21:44:42 följande:
Hej! Jag sålde min gamla iphone på tradera för ca ett halvår sen. Jag hade fabriksåterställt den så inget av det gamla finns kvar. Dock hörde säljaren av sig och skrev att han ville ha min kod till den men jag förklarade att jag inte har nån kod till den längre eftersom att den är återställd. Den är ju alltså som en ny mobil. Jag sa att han kunde åka till 3 så kunde dom hjälpa honom. Nu skrev han idag efter ett halvår att han fortfarande inte har kunnat använda den. Jag frågade om han varit hos 3. Han skrev att dom inte kunde hjälpa honom och att han behövde min mail-adress för att komma in. Förstår inte vad han menar. Den är ju återställd. Hur ska jag hjälpa honom?
Har du tagit bort telefonen från iCloud? Annars så går den inte att använda av någon annan än dig.
Följ instruktionerna här:
support.apple.com/sv-se/HT201441Om den tidigare ägaren inte är närvarande kontaktar du denne och ber honom eller henne att ta bort enheten från sitt konto med hjälp av dessa anvisningar:
1. Logga in på iCloud med deras Apple-ID.
2. Gå till Hitta min iPhone.
3. Välj Alla enheter, så att det visas en lista med de enheter som är kopplade till kontot. Markera därefter den enhet som ska tas bort.
4. Klicka på Ta bort från konto.
När den tidigare ägaren har tagit bort enheten från sitt konto stänger du av och slår på enheten igen för att påbörja inställningen.