• Joo3221414

Kedjehus!

Vi har nyss vunnit budgivningen på ett fint kedjehus i ett Barnvänligt område som skulle vara perfekt för oss. Husen sitter alltså ihop med ett garage emellan.

Men nu börjar jag oroa mig ifall det kanske var ett dumt val? Jag tänker mest på ifall det är lyhört? Kommer grannarna höra oss? Kommer vi inte kunna spela musik på kvällarna? Vi pratade med en av grannarna och de sa att det hörs bara om man är i garaget och grejjar. Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Kedjehus!
  • zZzZz

Vill man helt enkelt kunna göra vad man vill när som helst på dygnet så köper man en villa med grannar en bit bort...

bort man i kedjehus/radhus/BR så finns det alltid grannar nära inpå, och man kanske inte kan spela hög musik kvällstid/nattetid..

• ITpappan

Vi bor i kedjehus och trivs jättebra. Inga problem med oljud eller dylikt.

• Aumeå

Förstas huset vi hade var ett kedjehus, vantrivdes, varje gång man gick ut under sommaren var man tvungen o prata med grannar som satt 4 meter ifrån, låg man och solade hörde man deras samtal o skratt, hade man fest på gården fick man gå in efter ett tag för det störde, tomten var lite för studsmatta och lek, man hörde grannen när dom gick i sin trappa,grillade man så for oset/röken över på grannen eller fick den själv under middag,fick du  massor av gäster, var det svårt med parkering. upplevde det som att bo i ett kollektiv.

Vi köpte villa på riktigt, ett fristående hus med större tomt, en helt annan grann sämja, vart man bjuder in varann, mycket lugnare miljö, kan ligga o sola utan att någon ser, kan ha fest utan att någon bryr sig,en stor tomt för plantering och lek, 30 meter till närmsta granne. 

Så kan ni välja ta ett fristående hus.

Svar på tråden Kedjehus!