• annavi

    En fråga som ställts tusentals gånger..

    Hej,

    behöver lite råd angående ålder mellan syskon! Inser att liknande frågor redan ställts ett antal ggr men ja here goes.

    Vi har en son som blir 2,5 nu i början augusti och har naturligen börjar fundera lite fram och tillbaka på syskon. Jag hade en fruktansvärd förlossning som jag fortarande inte riktigt kommit över så 2 år har varit totalt uteslutet.

    Åldersskillnaderna vi diskuterat och känner oss relativt bekväma med är

    3,5 år till 4,5 år.

    Ni som har syskon inom det här spannet vad är era erfarenheter? Är 4 "bättre" (inser det är individuellt) än 3,5? Ja, ni förstår var detta barkar.

    Kanske det finns någon som både har 3,5 och 4 år mellan barnen och kan uttala sig? :D *hoppas*

    Tacksam för svar.. råd.. insikter.. erfarenheter :D you name it

  • Svar på tråden En fråga som ställts tusentals gånger..
  • En glad tjej

    Jag tror att det kvittar om det är 3.5-4.5 år mellan barnen, den åldersskillnaden är nog bra vilken som. 4.5 år är bra i det avseende att det äldsta barnet blivit ännu större och fått varit liten ännu längre. Vid 3.5 års skillnad kommer nog barnen leka mer än vid 4.5 års skillnad.

  • annavi
    En glad tjej skrev 2016-07-08 07:14:31 följande:

    Jag tror att det kvittar om det är 3.5-4.5 år mellan barnen, den åldersskillnaden är nog bra vilken som. 4.5 år är bra i det avseende att det äldsta barnet blivit ännu större och fått varit liten ännu längre. Vid 3.5 års skillnad kommer nog barnen leka mer än vid 4.5 års skillnad.


    ja du kanske har rätt.. känns bara som att det är så stor skillnad mellan 2 och 3 år men det kanske inte alls blir samma sak mellan 3,5-4,5.. :)

    gah så svårt.. värsta är att hur mycket man än planerar är det inte säkert man lyckas bli gravid i "tid" ändå.
Svar på tråden En fråga som ställts tusentals gånger..