• MoaElis

    Tips på mat för sjuk hund?

    Min hund har fått kennelhosta... Igår började hon torrhosta, sedan med slem. På dagen hostar hon knappt alls, det är värst på natten. Det vill säga, typiskt för kennelhosta. Finns tyvärr inget bot/medicin som jag förstår det utan går över utav sig själv. Hon är väldigt lugn normalt men lite hängig är hon nog. Hon är även väldigt kräsen normalt men vill inte äta torrfoder eller sitt vanliga godis nu. Skinka äter hon.


    Någon som har tips på något bättre/mer näringsrikt, som hundar gillar, en kan köpa och ge? Jag vet nog egentligen men det står lite still hos mig just nu.

  • Svar på tråden Tips på mat för sjuk hund?
  • Klickerträna

    Leverpastej
    (Över)Kokt ris och kyckling/fisk - sk. skonmat

  • Dexter dot com

    Byt inte tvärt för då är ju risken stor att magen ballar ur. Mosa i några matskedar kokt nörfärs, burkmat eller tex BritCares köttkorvar på hundens vanliga foder för att få igång aptiten.

  • Aniiee
    Ewald01 skrev 2016-07-10 22:03:20 följande:

    Kanske vegetarisk mat?

    Ett hotell i Wien erbjuder t.ex. ett lyxprogram för husdjur med bland annat vegetarisk och speciella kakor.

    wien.orf.at/news/stories/2784871/

    I länken finns det lite bilder. 


    NEJ!
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Ewald01
    Aniiee skrev 2016-07-10 22:25:14 följande:
    NEJ!
    Vaddå nej?

    Tycker du inte att hundar ska äta vegetarisk?

    Enligt hotellet är det m
    ånga vegetarier som även vill att sina husdjur äter vegetariskt.
  • Aniiee
    Ewald01 skrev 2016-07-10 22:36:18 följande:
    Vaddå nej?

    Tycker du inte att hundar ska äta vegetarisk?

    Enligt hotellet är det många vegetarier som även vill att sina husdjur äter vegetariskt.
    Nej, det ska de inte. Och katter ska inte äta vegetariskt/veganskt. Det är fan misshandel.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Ewald01
    Aniiee skrev 2016-07-10 22:48:57 följande:
    Nej, det ska de inte. Och katter ska inte äta vegetariskt/veganskt. Det är fan misshandel.
    Vet nu inte även katter kan beställa vegetarisk mat, men det verkar så.

    In einem Wiener Nobelhotel sind seit einigen Monaten auch tierische Gäste willkommen. Hunde etwa dürfen mit ins Restaurant, auf Wunsch serviert der Küchenchef vegane Katzen- und Hundemenüs. Ein Erfolg, so die Hotelchefin.


    Die vierbeinigen Gäste können aus eigenen Speisekarten Menüs wählen, die im Restaurant und der Suite in Futternäpfen aus Porzellan serviert werden. ?Wir bieten ein Hunde- und ein Katzenmenü. Snacks und Cookies ? die gibt es auch vegan und vegetarisch?, erklärt Simone Dulis, Direktorin des Hotel Bristol, im ORF-Interview. Denn es gebe auch Leute, die selbst ?so leben und ihre Tiere halt auch so ernähren.?


    Det finns ett eget menykort för hundar och katter och de kan välja mellan olika rätter

    wien.orf.at/news/stories/2784871/

    Hotellet verkar förutsätta att hundar och katter kan läsa ett menykort eller annars så får väl ägaren välja ut maten istället ... 
Svar på tråden Tips på mat för sjuk hund?