• Längtar88

Missfall? Mens under graviditeten

Hej.

Jag tjatar om det här lite överallt men är nervös.

Började blöda i förrigår och är 5+0 idag. Trodde det var kört med tanke på misstänkta mf och ett MA i bagaget.

Dagen innan jag blödde låg jag däckad av migrän (som jag för övrigt inte haft sedan i början av förra MA-graviditeten) och illamående så jag inte kunde äta eller nått fram tills min syster kom med mango smoothie till mig på kvällen.

Dagen jag blödde försvann alla symptom och var säker på att det var kört. Rött med många små små klumpar, som en mens. Mindre än jag brukar ha men säkert vanlig mens för andra.

Dagen efter (dvs igår) blödde jag bara på förmiddagen och sedan dess kommer de bara rött på papperet. På kvällen började min aptit öka igen och nu kommer huvudvärken igen och ett litet illamående i bakgrunden.

Har ni haft liknande men ändå fått en plutt i famnen? Är jag dum som vill hoppas trots allt? :(

• Svar på tråden Missfall? Mens under graviditeten
  • springa

Det låter ju som ett MF men det behöver det inte vara. I början av denna grav fick jag ont i livmodern, kände hur blodet började forsa och ut kom 2-3 2 cm klumpar. Ändå har det gått bra. Jag hade haft ett MA precis innan och funderar över om det var rester från skrapningen. Fast då borde jag inte ha kunnat bli gravid direkt igen tycker man..

Jag har iaf blödit massor med stora klumpar när jag fått mf. Ta ett nytt test och se om strecket är svagare och om inte kan du ju försöka boka in ett vul om nån vecka då man ska kunna se embryot.
    Jag fick förresten höra att blödningar är vanligt vid grav. Hade under denna fram till v.15 även om det var mest bruna sen. Även klumpar upp till 1,5 cm tror jag kan räknas som "normalt".

Lycka till!

• Längtar88
    springa skrev 2016-07-08 18:41:31 följande:

Det låter ju som ett MF men det behöver det inte vara. I början av denna grav fick jag ont i livmodern, kände hur blodet började forsa och ut kom 2-3 2 cm klumpar. Ändå har det gått bra. Jag hade haft ett MA precis innan och funderar över om det var rester från skrapningen. Fast då borde jag inte ha kunnat bli gravid direkt igen tycker man..

Jag har iaf blödit massor med stora klumpar när jag fått mf. Ta ett nytt test och se om strecket är svagare och om inte kan du ju försöka boka in ett vul om nån vecka då man ska kunna se embryot.

Jag fick förresten höra att blödningar är vanligt vid grav. Hade under denna fram till v.15 även om det var mest bruna sen. Även klumpar upp till 1,5 cm tror jag kan räknas som "normalt".

Lycka till!

Beklagar ditt ma, men skönt att de går bra den här gången! <3

En undran om du orkar svara- ungefär hur många dagar blödde du? Eller var de mer punktvis då och då? Kändes smärtan som lätt mensvärk med molande i både svank och framtill eller bara framsidan?

Undrar om de kan vara rester kvar för mig med då kanske? Jag hade MA, misstänkt mf och nu plussade jag men 1.5 dagars mens och 1.5 dagars lätt blödande men fortfarande färskt.

Klumparna har varit mindre än 1.5 cm. Nu är jag värdelös på att mäta iofs men som små knappnålshuvuden i storlek. Är väl ca 1 cm?

När jag fick tabletter innan skrapningen pratar vi om handflata stora klumpar de få gånger tabletterna hjälpte! Och efter skrapningen kom typ 5 kr storlek nån gång innan jag slutade blöda.

Well well. Nedräkning till fredag då jag får ringa på nytt...
  • springa
    Längtar88 skrev 2016-07-08 22:51:26 följande:

Beklagar ditt ma, men skönt att de går bra den här gången! <3

En undran om du orkar svara- ungefär hur många dagar blödde du? Eller var de mer punktvis då och då? Kändes smärtan som lätt mensvärk med molande i både svank och framtill eller bara framsidan?

Undrar om de kan vara rester kvar för mig med då kanske? Jag hade MA, misstänkt mf och nu plussade jag men 1.5 dagars mens och 1.5 dagars lätt blödande men fortfarande färskt.

Klumparna har varit mindre än 1.5 cm. Nu är jag värdelös på att mäta iofs men som små knappnålshuvuden i storlek. Är väl ca 1 cm?

När jag fick tabletter innan skrapningen pratar vi om handflata stora klumpar de få gånger tabletterna hjälpte! Och efter skrapningen kom typ 5 kr storlek nån gång innan jag slutade blöda.

Well well. Nedräkning till fredag då jag får ringa på nytt...

Jag fick som stark mensvärk och kände att det rann till. Tänkte att det var kört men det slutade blöda på kanske 20 min och kom bara lite blodstreck i bindan sen. Därför slog tanken mig att det inte behövde vara kört när det slutade så fort.

Gått på 4-5 vul och ul just pga blödningarna så det har ju lugnat mig. Dock har det mer varit brunt gammalt blod som kom efter det dära, vilket de säger inte brukar vara någon fara.

Försök boka in på privat klinik så de kan kolla dig.
  • Längtar88
    springa skrev 2016-07-09 09:17:02 följande:

Jag fick som stark mensvärk och kände att det rann till. Tänkte att det var kört men det slutade blöda på kanske 20 min och kom bara lite blodstreck i bindan sen. Därför slog tanken mig att det inte behövde vara kört när det slutade så fort.

Gått på 4-5 vul och ul just pga blödningarna så det har ju lugnat mig. Dock har det mer varit brunt gammalt blod som kom efter det dära, vilket de säger inte brukar vara någon fara.

Försök boka in på privat klinik så de kan kolla dig.

Ah vad skönt att det slutade så fort. Mig blödde det i ca 1.5 dag och som rikliga spottings 1.5 dag och sen inget helt plötsligt. Så antar att jag måste inse de är kört. Även fast en hoppas. Jag blödde innan värken så hann få panik innan jag kände smärta.

Allt är stängt nu på sommaren (hur tänker Sverige?) Så får fint vänta några mer dagar. Ringt runt överallt verkligen!
  • springa
    Längtar88 skrev 2016-07-09 11:12:37 följande:
    Ah vad skönt att det slutade så fort. Mig blödde det i ca 1.5 dag och som rikliga spottings 1.5 dag och sen inget helt plötsligt. Så antar att jag måste inse de är kört. Även fast en hoppas. Jag blödde innan värken så hann få panik innan jag kände smärta.

Allt är stängt nu på sommaren (hur tänker Sverige?) Så får fint vänta några mer dagar. Ringt runt överallt verkligen!

Det är så svårt att veta utan undersökning! Fast med mina mf har jag varit väldigt säker på att det varit kört även utan undersökning. Tror jag tagit grav test efter ett tag som visat negativt igen. Och det har varit väldigt tidigt för mig med. 

Det som får mig att tänka det finns en chans är ju att du inte fått ut så mycket klumpar. 

• Längtar88
    springa skrev 2016-07-09 19:38:41 följande:

Det är så svårt att veta utan undersökning! Fast med mina mf har jag varit väldigt säker på att det varit kört även utan undersökning. Tror jag tagit grav test efter ett tag som visat negativt igen. Och det har varit väldigt tidigt för mig med. 

Det som får mig att tänka det finns en chans är ju att du inte fått ut så mycket klumpar. 

Jag var säker under mitt ma med fast jag knappt blödde. Den hör gången var jag säker först men kan lika gärna ha varit rädsla, lika mycket som mitt tvivel kan vara hopp.

Sambon tror inte det är missfall denna gång och jag har kvar smått illamående och lite lite huvudvärk men dagen innan låg jag utslagen av dessa symptomen så... magen hårdnar och svanken ömmar när jag går. Men de är väl de jag känner just nu. Ingen craving mer än att jag blev sugen på marmelad till mina nybakade scones i morse (jag tycker inte om marmelad)

Åh vad jag längtar tills jag får svar! :(
  • Längtar88

Om någon läser och är i samma situation. För mig var det mf...

Så dags för utredning

• christina_gävle
    Längtar88 skrev 2016-07-11 19:44:32 följande:

Om någon läser och är i samma situation. För mig var det mf...

Så dags för utredning

Hur mycket blödde du? 

Jag har misstänkt MF/MA.. Ska enligt min sista mens vara i vecka 7 men igår på VUL var jag i mitten på vecka 5 ca.. Jag gjorde en op pga cellförändingar i våras och sen dess har min mens vart väldigt oregelbunden så hon sa att det inte var omöjligt..

Jag började blöda igår morse men blöder inte alls mycket, blir bara på pappret när jag är på toa. Blir inget i bindan.. Har inte haft nå klumpar direkt heller, två stycken som kanske vart 1/2 mm stora typ?! 

Men enligt VUL är jag i vecka 5 så hjärtslag kan man inte se även om det skulle vara så att det inte är ett MF/MA..

Jag är dock inställd på att vi förlorat de, iaf tills vi får nytt svar om 2-3v... Det jobbiga är att jag har sen i förrgår fått illamående, känslig lukt och känner mig allmänt svälld...
  • Längtar88
    christina_gävle skrev 2016-08-04 08:19:25 följande:

Hur mycket blödde du? 

Jag har misstänkt MF/MA.. Ska enligt min sista mens vara i vecka 7 men igår på VUL var jag i mitten på vecka 5 ca.. Jag gjorde en op pga cellförändingar i våras och sen dess har min mens vart väldigt oregelbunden så hon sa att det inte var omöjligt..

Jag började blöda igår morse men blöder inte alls mycket, blir bara på pappret när jag är på toa. Blir inget i bindan.. Har inte haft nå klumpar direkt heller, två stycken som kanske vart 1/2 mm stora typ?! 

Men enligt VUL är jag i vecka 5 så hjärtslag kan man inte se även om det skulle vara så att det inte är ett MF/MA..

Jag är dock inställd på att vi förlorat de, iaf tills vi får nytt svar om 2-3v... Det jobbiga är att jag har sen i förrgår fått illamående, känslig lukt och känner mig allmänt svälld...

Jag hoppas för er skull att du bara är kortare gången än ni räknat med!

Jag är inget bra exempel för de gånger jag haft mf/ma så har jag inte blött så mycket som en "ska" och inte haft så ont heller. Mitt ma var bara lite på pappret som blev mer när jag gick dagen efter. Mitt mf var som en lättare mens och bara 3 dagar fast med några små små små klumpar.

Hoppas allt står bra till hos dig och knodden iaf- vanligast är nog ändå så som de står överallt med mycket klumpar, mer smärta, avtagande symptom osv.

När ska ni på återbesök?
Svar på tråden Missfall? Mens under graviditeten