• Anonym (Vrickat)

Vad har hänt med foten?

Jag vaknade i morse och kan inte stödja på foten. Det känns som en kraftig stukning. Jag är pyttelite svullen över vristen. Jag fattar ingenting! Inget har hänt! Jag har ju inte gjort mig illa?

Det var helt som vanligt när jag gick och la mig igårkväll. Jag var uppe vid 04 i natt och fixade med gråtande barn. Kände inget då heller.

När jag vaknade vid 09 och försökte ta mig till toan så svartnade det av smärta. Jag hann lägga mig ner innan jag tuppade av. Jag har aldrig varit med om något liknande. Jag är ganska smärttålig och har stukat foten ordentligt flera gånger men jag har liksom aldrig svimmat

Vad kan ha hänt med foten? Jag fattar ingenting.

• Svar på tråden Vad har hänt med foten?
  • Anonym (sara)

Låter inte alls bra! Du borde åka in akut!

• Anonym (Vrickat)

Men oj? Hurdå allvarligt? Nu blev jag ju rädd! Vad är det som låter allvarligt?

Jag var mer inne på om man kan vricka sig utan att märka något och sedan få svinont efter några timmar? Eller om något ledband kan bli skadat utan att det gör ont just när det händer?

Jag skurade badrumsgolvet med såpa igår och det var rejält halt. Jag halkade runt lite men jag kände inte att jag stukade mig. Eller kan det vara att jag stötte till en pall med foten utan att det gjorde speciellt ont just då?

Hur är symtomen på en propp?

• Anonym (sara)
    Anonym (Vrickat) skrev 2016-07-08 18:11:53 följande:

Men oj? Hurdå allvarligt? Nu blev jag ju rädd! Vad är det som låter allvarligt?

Jag var mer inne på om man kan vricka sig utan att märka något och sedan få svinont efter några timmar? Eller om något ledband kan bli skadat utan att det gör ont just när det händer?

Jag skurade badrumsgolvet med såpa igår och det var rejält halt. Jag halkade runt lite men jag kände inte att jag stukade mig. Eller kan det vara att jag stötte till en pall med foten utan att det gjorde speciellt ont just då?

Hur är symtomen på en propp?

Symptomen på en propp kan vara just smärta på det sättet. Om du skulle vrickat foten så illa att du svimmar av smärtan, då har du definitivt känt när du vrickat den för det skulle vara en extrem vrickning då. Ring iallafall sjukvårdsrådgivningen, så du får svar från någon som är kunnig. Vi är inte läkare här, men hade jag varit du så hade jag omgående kollat upp det. Bättre en gång för mycket än en gång för lite!
  • Anonym (Vrickat)
    Anonym (sara) skrev 2016-07-08 18:19:03 följande:

Symptomen på en propp kan vara just smärta på det sättet. Om du skulle vrickat foten så illa att du svimmar av smärtan, då har du definitivt känt när du vrickat den för det skulle vara en extrem vrickning då. Ring iallafall sjukvårdsrådgivningen, så du får svar från någon som är kunnig. Vi är inte läkare här, men hade jag varit du så hade jag omgående kollat upp det. Bättre en gång för mycket än en gång för lite!

Tack Visst förstår jag att ni inte kan göra en bedömning här.

Ja, jag tycker också jag borde märkt om jag skadat mig eftersom det gör så pass ont...

Det känns inte speciellt mycket när jag är stilla. Det är när jag stödjer på foten det gör ont. Jag kan vicka på tårna, foten känns inte kall eller varm och jag har känsel.

Jag har pratat med 1177 nu. Sköterskan tyckte inte det lät som en propp. Jag ska åka till primärvårdsjouren imorgon om det inte känns bättre.
  • Anonym (sara)
    Anonym (Vrickat) skrev 2016-07-08 18:42:32 följande:
    Tack Visst förstår jag att ni inte kan göra en bedömning här.

Ja, jag tycker också jag borde märkt om jag skadat mig eftersom det gör så pass ont...

Det känns inte speciellt mycket när jag är stilla. Det är när jag stödjer på foten det gör ont. Jag kan vicka på tårna, foten känns inte kall eller varm och jag har känsel.

Jag har pratat med 1177 nu. Sköterskan tyckte inte det lät som en propp. Jag ska åka till primärvårdsjouren imorgon om det inte känns bättre.
    Va skönt att hon inte trodde det var allvarligt. Håller tummarna för att det går över snabbt! Berätta gärna hur det går.
  • Anonym (Vrickat)
    Anonym (sara) skrev 2016-07-08 18:48:43 följande:

Va skönt att hon inte trodde det var allvarligt. Håller tummarna för att det går över snabbt! Berätta gärna hur det går.

Det ska jag.

Himla märkligt i alla fall! Om någon varit med om något liknande får ni gärna skriva.
  • Anonym (Vrickat)

Nja... Jag tror nog inte det även om symptomen kanske stämmer. Om man nu inte kan få en stressfraktur av att skura golv för att man är så djävulst otränad

• Anonym (Vrickat)

Jahapp. Då sitter man hos primärvårdsjouren och väntar på läkare. Ondare idag och mycket mer svullen

Svar på tråden Vad har hänt med foten?