trilskas skrev 2016-07-09 10:13:38 följande:
Hm.. Maken har sin hobby varje söndag (heldag i princip) och ibland även lördag heldag. Vi två har kvällarna ihop efter att barnen lagt sig (födda -13, -14 och -16).
Jag ser de nästan som egentid när jag bara har ett barn med mig till affären osv. :)
Annars är det nog väldigt sällan som jag har egentid utanför hemmet så sett. Har hänt men de är lätt räknade på en hand.
Förlåt men måste fråga - känner du inte behov av att ha motsvarande egentid till något du tycker om att göra eller har det bara blivit så att du inte har det?
Vi har kvällarna när barnet somnat som egentid och för oss själva, lite olika vad vi hittar på då men försöker iaf att inte alltid sitta framför tvn med varsin iphone... Oftast fix med hemmet eller träning faktiskt. Tränar en morgon/vecka var också. Varsin sovmorgon på helgen och en timme (ca) varje helgdag då vi får göra vad vi vill. Kan vara att luncha med en kompis, gå o träna, gå en promenad ensam eller vad som. "Nu vill jag ha min timme!" :)
Sen kan det såklart vara längre tider borta men då kompenseras man för det så det inte blir så att bara en är ute på grejer. Nu är min man på resa med kompisar över helgen, men det har jag inte känt behov av ännu (dottern är ett år).
Vi försöker också ha barnvakt i alla fall en gång/mån och göra något bara vi två.