• Elderberry

Ring i palladium

Nu vet jag inte om jag la tråden under rätt del av forumet, men det får vara.

Jag har gått runt och kollat efter palladiumringar, vilket har visat sig vara svårare att hitta än jag trodde det skulle vara. Det första stället jag gick till hade inte ens hört talas om ringar med mer än 50 % palladium (jag letar efter PD950), det andra stället, guldfynd, hade några som de kallade palladium men då utan information hur mycket palladium det var i dom samt var de så pass billiga att jag inte riktigt kan tro att det är 950.

På nätet verkar det skifta mycket och oftast framgår inte vilken % det är, sedan nu, nyligen, så såg jag på en bild med en "palladiumring" att den hade märkningen 18k, alltså är det guld, vitguld.

Jag har endast hittat en smyckesaffär här som säljer PD950-ringar, då ligger min storlek på 5000 kronor, vilket känns okej, men jag hade ändå gärna haft något att jämföra med.

Ni som har köpt PD950 ringar (eller har erfarenhet av palladium på annat sätt), vad har de kostat?

Tack för svar :)

• Svar på tråden Ring i palladium
  • Elderberry
    Bunny on speed skrev 2016-07-09 19:24:00 följande:
    Min mans, 7mm bred, handgjord, 6000kr.
    Okej, tack för informationen :) 
  • Elderberry

Antar att det kanske är det normala priset då, 5000 för en ring till mig.

• Elderberry
    Bunny on speed skrev 2016-07-09 19:24:00 följande:
    Min mans, 7mm bred, handgjord, 6000kr.
    Hur länge har han haft den och hur ser den ut idag jämfört med när den var ny? har den åldrats väl?
  • Bunny on speed

Den är bara någon månad gammal.

Mina innehåller stenar så det påverkar ju priset på dem.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Elderberry
    Bunny on speed skrev 2016-07-11 13:51:41 följande:
    Den är bara någon månad gammal.
    Mina innehåller stenar så det påverkar ju priset på dem.
    Jaha, okej :) Jag är väldigt frestad av att gå med palladium, men det kostar ju lite även utan stenar.

Tack för svaret!
Svar på tråden Ring i palladium