• Miia02

Ansöka om lån

Finns det möjlighet att få ett bostadslån om man bara har vikariat? Sitter i en oerhört ohållbar situation med två barn i en andra hands lägenhet där de vi hyr av försöker tjäna pengar på oss på olika vis. De vill betala in elen för det första och att vi ska betala hemförsäkring till dem utöver vår egen, nu vill de ha 700 utöver hyran då de anser att elförbrukningen höjts. De hämtade sina möbler i veckan och vill ha hela dispositionsavgiften på 9000 plus även 5000 utöver för att de anser att vi slitit så mycket på möblerna. Dock sa de från början att de var införstådda i att vi var barnfamilj och att slitage är sånt som sker med småbarn.. Vilken bank kan vara bäst?

• Svar på tråden Ansöka om lån
  • mammaåten

Du får helt enkelt ringa till olika banker, det är det absolut bästa. Det gäller bara att komma till rätt person, ibland gör de undantag från deras kalkyler och ser till människan bakom.

Ni har inga andra lån sedan tidigare så ni har kontakt med en bankman som är "bekant" med er sedan tidigare?

Har en vän som fick lån så när ingen annan ville ge. Den fick för att bankmannen visste att lånen betalades av i tid och att det inte skulle bli några problem.

• Anonym (bedragare!)

Alltså, jag är i en ungefär likadan situation som du är i! Har ett 2:a hands kontrakt som går ut 1/9. Jag vill inte vara hemlös, men hur fan gör man om man nu är det?

Har ju förvisso päron som jag kan snylta på, och de säger att jag aldrig skall bo på gatan, men hur fan gör vi, om vi vill ha en egen bostad? et liiiitet hem? Är det svårt när man inte har kontakter, eller om man inte är nyanlänt?

Uch, snart är jag hemlös, eller bostadslös! kan vi kanske gå ihop os lite, och kanske bilda något nice kollektiv? Där alla tar hand om varandra, och respekterar den familjen vi aldrig fick? Finns det ens sådana kollektiv? Jag har har igen stans att bo, från 1/9 har ni?

Svar på tråden Ansöka om lån