• Anonym (En hjälpande tass)

Hur kan jag få hjälpa till?

Vill börja med att säga att jag absolut inte vill trampa någon på tårna med detta inlägg, det handlar absolut inte heller om pengar eller att slå mynt av någons förlust.

Hur kan jag få chansen att hjälpa en del av de ratade sakerna och ägodelarna från tex ett dödsbo att få ett nytt hem?

Vänta så ska jag förklara.
    När min mosters pappa (mer eller mindre hela släkten består av halvsyskon...)gick bort så var det min moster som fick ta hand om dödsboet tillsammans med sina fastrar.
    När nära och kära fått välja vad dom ville spara alt fått ärva, så var det ändå en hel del oönskat som hamnade hemma hos min moster.
    Jag fick då gå igenom ett par lådor för att se om det fanns något jag ville spara.
    Resten skulle kastas.

Det är något som har gnagt mig, för bara för att vi inte såg något värde i dom där sakerna så tänkte jag på att det kanske finns någon annan som skulle få glädje av dom. Antingen för att dom fortfarande är brukliga eller för att någon annan kanske samlar eller har ett emotionellt band till just såna saker.

Jag vågade dock inte säga något för min moster ville ha ett snabbt utrens och ett snabbt avslut på det hela.

Så tillbaka till frågan, var skulle jag kunna vända mig för att få hjälpa en del av det som hamnar i "kastas" högen i ett dödsbo tex?

Jag skulle vilja göra detta för att jag älskar att göra research och tycker det är synd att kasta bort sånt som kan få ett nytt liv.
    Får jag bara igen pengarna för annonser och ev emballage/porto så är jag nöjd.

(Om detta inlägg hamnade helt galet får Admin mer än gärna möblera om.)

Svar på tråden Hur kan jag få hjälpa till?