• Fleece

Orolig! Åkte bergochdalbana..

Åkte Lisebergsbanan häromdagen.. Såg inte skyltarna som avrådde gravida att åka. Hade en känsla av att en inte ska åka häftiga attraktioner men killen sa att det var okej och jag ville åka med för att kolla att större barnet och kompisen var okej och inte blev rädda. De klarar längden men är inte så gamla. Känner mig orolig för att G-krafter och svängar kan ha påverkat barnet.. Är i v. 13.. Jag kände inget tryck mot magen av bygeln och har inte haft ont i magen under turen eller efter, inga blödningar.. Men är orolig för att bebbe inte mådde bra, att den fick hjärtsnörp eller att svängarna och G-krafterna kan ha gjort skada på organ eller hjärnan. Vad tror ni, är jag bara gravidnojjig eller finns anledning att vara orolig? På mig kittlade det i magen så att jag trodde att jag skulle spy några gånger. Åkte inget annat sen..

• Svar på tråden Orolig! Åkte bergochdalbana..
  • Mälaröbo

Det brukar vara vibrationerna man varnar för så det bör inte vara något problem så tidigt i graviditeten.

• Fleece

Tack, lite lugnare.. Men ingen som hört om hjärnskador på foster eller dylikt efter karusell eller bergochdalbana? Tänker att storleken på bebben inte har betydelse då ju allt (hela jag med bebbe) tredubblar trycket mot kroppen vid 3 G..

Svar på tråden Orolig! Åkte bergochdalbana..