• JHJ

clearblue graviditetstester, hjälp?

Hej.
    Jag och min pojkvän är på vårt första försök. Hade ÄL den 27e och har bim på tisdag eller onsdag. Tog ett clearblue plus test i fredags och fick ett liknande plus men väldigt svagt. Har läst mycket om att folk har fått plus men sen att det inte har vart något så vågar inte riktigt bli glad. Tog ett clearblue digital imorse med morgon urin som visade inte gravid? Någon som har vart med om samma sak? Är det vanliga clearblue testet känsligare? Vet att man ska vänta till bim eller helst efter men har vart så förväntansfull eftersom vi precis börjat försöka. Kan inte sluta tänka på det där förbaskade "plusset". Bifogar en bild på det, har förstärkt skärpan lite på bilden. Vill gärna höra era erfarenheter och tankar :)

• Svar på tråden clearblue graviditetstester, hjälp?
  • JHJ

Jo det vet jag, men skulle du tolka det testet positivt? Om du såg bilden :)

• Kasperina

Jag skulle inte tolka testet som positivt, men vanliga CB visar sällan rätt förrän några dagar före bim och det digitala runt bim.
    Folk får naturligtvis testa direkt efter äl om de vill, men att sen starta en tråd om att det är så märkligt att tester som ska användas från (exempelvis) bim-2 inte ger ett konsekvent svar på bim-7 känns lite onödigt.
    Ja det ger ett inkonsekvent svar, och det är korrekt. RTFM!

• JHJ

Jo det vet jag mycket väl. Men har läst mycket om just clearblue och spökstreck även dom som testar vid bim och efter bim. Därför jag ville veta mer om det. Ska vänta nu men ville ändå veta folks erfarenheter av testet. Första månaden vi försöker så är inte direkt insatt i graviditetstest.

• Yarrow

Jag var ju "dum" och litade blint på det digitala som visade "ej gravid" dagen efter jag gjort ett sånt svagt positivt. Tänkte som du att det förmodligen var ett spökstreck. . Gick flera veckor utan att veta att jag var gravid ;)

Nu är jag i vecka 35. Hoppas det är samma sak för dig! :)

• JHJ

Oj, då får vi hoppas det slutar bra för mig med :) är sugen på att testa imorgon men ska nog vänta. Fast strecket borde ju va starkare efter tre dagar eller? Har ett clearblue plus test hemma :)

• Kasperina
    JHJ skrev 2016-07-10 15:24:33 följande:

Jo det vet jag mycket väl. Men har läst mycket om just clearblue och spökstreck även dom som testar vid bim och efter bim. Därför jag ville veta mer om det. Ska vänta nu men ville ändå veta folks erfarenheter av testet. Första månaden vi försöker så är inte direkt insatt i graviditetstest.

Men om du VET att det inte går att lita på resultatet om du testar för tidigt, varför frågar du då? Du kommer att få 32 inlägg som säger "jag drömde om en flicka natten efter ÄL och testet visade nästan ett plus dagen efter" och ett eller två RTFM, övriga orkar inte svara då det dyker upp i storleksordningen 10 sådana här trådar varje vecka. Jag har hängt här i 10 år och det har varit ungefär samma frekvens hela tiden. 
    Förutom då Flashback är nere, då blir det fler
    Gå in under planerar barn och läs, där kommer du att hitta många likasinnade. Att skriva en egen tråd ger sällan de svar man behöver. :-/
  • JHJ

Men herregud du behöver inte ens svara på mitt inlägg om du nu stör dig? Jag testade tidigt för det är ett sånt test som man kan testa tidigt, jag var nyfiken och ville prova. Vet att många har erfarenheter av tester här inne som har försökt länge att få barn och har tagit många tester, vilket INTE jag har gjort. Ville ha någons uppfattning och råd, eftersom spökstreck är vanligt både innan och EFTER bim. Förstår inte varför du blir typ irriterad låt mig fråga och undra vad jag vill..

• frestelsen

Jag tycker de ser ut som ett plus, men litar inte heller på cb. Pröva ett annat test o se om de blir nått på de. :)

Svar på tråden clearblue graviditetstester, hjälp?