• Septemeberbarn

hur mår ni?

jag är gravid i v 30 med mitt första barn. känner mig tung och otymplig, har börjat få en konstant molande värk i nedre delen av magen? jag har även börjat få ont i korsryggen.

jag går ofta runt och stönar och stånkar senaste tiden (omedvetet) men sambo påpekade dock idag att han inte varit med om någon annan dom jämrar sig så mycket som gravid. detta sårade att höra men gjorde mig även orolig, mår jag "ovanligt" dåligt/ är jag "svag"? hur mår ni andra som är rumt v30?

• Svar på tråden hur mår ni?
  • Moorii

Alla har helt olika graviditeter, så tycker inte du ska lägga någon vikt vid den kommentaren, som också känns lite konstig. Hur många gravida har han levt med dygnet runt tänker jag? Jag har haft problem med foglossning och har säkerligen stönat och stånkat från och till, inget konstigt med det, speciellt inte från vecka 30 och framåt då man börjar bli mer otymplig och allt är lite mer obekvämt. Det ÄR obekvämt de sista veckorna, för de allra flesta. Så inget du behöver oroa dig över!

• Ljunggren

Det molande värken i magen och ont i korsryggen är tecken på att vila! Jag ignorerade detta och födde i v31+1. Det är sammandragningar du känner. 

Ring din BM!

• Forthefirsttime

Är i vecka 28.. Har hyperemesis så har kräkts sen vecka 5.. Kände att det var bättre i några veckor nu, kräktes kanske 3 ggr per dag.. Men i går blev det värre.. Har inte fått behålla ngt.. Får dropp (natriumklorid) 2 ggr i veckan men idag så fick de avbryta.. Sköterskan stack mig 3 ggr innan det blev rätt så jag blev yr o svimfärdig och kunde inte sluta kräkas.. Jag får sammandragningar och det molar som lite mensvärk efteråt.. Ringde förlossningen men de sa att det är magsäcken som krampar och retar livmodern.. Var inne för fyra veckor sen då det var lika dant men då hade inte tappen påverkats .. När började ni få sammandragningar?

• ViTvåBlirTre

Jag är i vecka 32 med andra barnet och mår inget vidare alls.. har ont så att jag är gråtfärdig varje eftermiddag. Att din sambo inte hört nån annan gravid som jämrar sig är kanske för att han inte spenderar så mycket tid med andra gravida som med dig och vem ska du "klaga" hos om inte hos honom?

Det är bara min sambo som dagligen får höra hur ont jag har.

Denna gången känner jag bara att jag vill att det ska va över samtidigt som jag såklart vill att bebisen ska vara fullgången när den väl tittar ut. Men tiden känns lång nu..

• Jennymariaa

V.33 och mår rätt bra faktiskt sen jag slutade jobba. Kan också pusta och tycka att allt är jobbigt ibland & det är helt normalt!

Den som säger något kan du be vara tyst istället. Ingen vet ju hur du känner & hur du tar på smärtan

Svar på tråden hur mår ni?