• Anonym (flickmamman)

Ny tråd om mina barns namn!

Fl flyttade min gamla tråd till ironi trots att jag inte är det minsta ironisk så jag gör en ny tråd:

Mina barn heter Dallas, Lacy, Lindsay och Rikkie-Lee. Vad säger det om mig/oss eller vad sänder det ut?

//Nyfiken på fördomar

• Svar på tråden Ny tråd om mina barns namn!
  • Anonym (-)

Men du är white trash! Okej! När till och med FL-redaktionen flyttar tråden till ironi. Vad tror du!? Är dina barns namn sanna, så är hela du ett SKÄMT!

• Anonym (M)

Mina fördomar är nog att ni inte har det så gott ställt. Tillhör antagligen arbetarklassen och eftersom ni har 4 barn så har du varit mammaledig länge så ni får vända på varenda krona. Innan det arbetade du antagligen som undersköterska eller liknande.Bor i en liten stad/by gör ni. Det är min erfarenhet av folk som ska ha "speciella" och "unika" namn, gärna även amerikanskt klingande namn.

• Anonym (på riktigt?)

Namnen är white trash så det skriker om det.

Min gissning: du har ingen avslutad gymnasieutbildning alternativt gick omvårdnadsprogrammet/barn & fritid eller liknande - definitivt ingen högskoleutbildning. Jobbat/jobbar som undersköterska, personlig assistent, på Ica eller liknande - om du har jobbat överhuvudtaget. Fick barn ung, tätt, eventuellt med flera olika pappor. Många tatueringar, vitblonderat hår och mycket smink. Bor i en liten by/stad alt. i en sliten lägenhet i förorten. Barnens pappa/pappor jobbar som bilmekaniker, på lager eller går på a-kassa, har snusprillor, epa-traktor/rostig Volvo och skitig keps. Du bråkar ofta med din syster, mamma eller granne. På fredagarna äter ni hämtpizza med beasås, dricker Kung och lyssnar på Eddie Meduza.

Hur många rätt fick jag? Nu vill jag veta :)

• Anonym (M)

Jag har även en fråga till dig ts. Varför har ni döpt barnen såhär? Inser ni inte att de kommer få det jobbigt med de namnen? Folk kommer att undra hur deras namn kommer sig, och de kommer föralltid att bli kategoriserade som WT. Dallas, vet du ens att det är en stad i USA? Varför döpte ni ungen till det? Ingen döper barn till Stockholm eller Malmö. Du vill vara unik och häftig med dina barns coola namn, men det blir precis tvärtom. Lite hårt kanske, men du ville höra folks åsikter. Sen går det heller inte ens att läsa ut vilket kön det är på Dallas, Lacy och Rikkie-Lee. Antar dessutom att Lacy uttalas som Lazy vilket på svenska betyder LAT!! Ungen kan aldrig åka utomlands utan att skämmas, "hej jag heter lat". Bara för att du ville ha "coola" namn. Stackars barn

• Anonym (Hejhå)

Jag tror att

Du har 2-3 olika pappor till dina barn.

Du fick första barnet när du gick i gymnasiet (barn och fritidsprogrammet) och du har ännu inte slutfört gymnasiestudierna.

Du har långt hår med extensions, antingen färgat nästan svart eller superblonderat.

Du har opererat brösten eller sparar pengar för att kunna göra det inom en snar framtid.

Du bloggar.

Du är låginkomsttagare och bor i hyresrätt.

Du röker.

Du skriker mycket på dina barn.

Det här är alltså mina fördomar.

Jag är också nyfiken på hur du/ni tänkte när ni gav barnen deras namn men kanske ännu mer undrar jag varför du startar den här tråden? Hur ser du på dig själv? Hur ser du på såna som mig/ vad år dina fördomar om oss som som har barn som heter exempelvis Gustav, Linnéa, Valter, Elin och Alva?

• Anonym (Söder)

Ja eller tvärtom ni bor på Södermalm - din man är reklamare med gammalt hårdrocksförfutet kanske flyttat ner från Umeå och blivit framgångsrik, ni är veganer, barnen har bara second hand kläder och ni tycker det är helt rätt att inte namnet tydligt anger kön - det är ändå upp till ungarna av avgöra om de vill vara flickor eller pojkar. Du jobbar som projektledare inom musikbranschen fixar festivaler och visst har du långt svart färgat hår fast lixom kreddigt och ironiskt..

• Anonym (Anna)
    Anonym (flickmamman) skrev 2016-07-10 16:52:23 följande:

Fl flyttade min gamla tråd till ironi trots att jag inte är det minsta ironisk så jag gör en ny tråd:

Mina barn heter Dallas, Lacy, Lindsay och Rikkie-Lee. Vad säger det om mig/oss eller vad sänder det ut?

jag antar att du eller din man är amerikan - annars förstår jag inte varför man väljer den typen av namn i Sverige.....

jag tror också att ni har valt dessa namn för att era barn är unika och för att visa detta för omgivningen har ni valt ovanliga namn
  • Anonym (?)

Varför startar du överhuvudtaget en tråd med en fråga där du sitter inne med de riktiga svaren ts? För att sedan strunta i att svara?

• Anonym (flickmamman)
    Anonym (-) skrev 2016-07-10 16:57:56 följande:

Men du är white trash! Okej! När till och med FL-redaktionen flyttar tråden till ironi. Vad tror du!? Är dina barns namn sanna, så är hela du ett SKÄMT!

Haha, jag visste det ;) Nej, vi är inte White trash.
  • Anonym (flickmamman)
    Anonym (M) skrev 2016-07-10 16:59:33 följande:

Mina fördomar är nog att ni inte har det så gott ställt. Tillhör antagligen arbetarklassen och eftersom ni har 4 barn så har du varit mammaledig länge så ni får vända på varenda krona. Innan det arbetade du antagligen som undersköterska eller liknande.Bor i en liten stad/by gör ni. Det är min erfarenhet av folk som ska ha "speciella" och "unika" namn, gärna även amerikanskt klingande namn.

Vi är medelklass och vi har det bra. Vi bor i USA, i en förort till Seattle(men just nu är vi på semester). Eftersom vi bor i USA har det varit snålare med föräldraledighet.
Svar på tråden Ny tråd om mina barns namn!