• carro90

    Babyvakt

    Vi har ett barn på 16 månader och ett på 3 månader och har fram tills nu bara haft en babyvakt. Då vi bor på gård och barnen sover på ovanvåningen så känner jag att vi behöver två st vakter. Är ofta utomhus och barnen sover samtidigt mitt på dagen, då behövs en vakt till varje.  

    Har inte bestämt mig för om vi ska köpa en till eller om vi ska satsa på att köpa en som kan ha två babyenheter kopplade till en föräldraenhet. Hur har ni andra gjort? Några tips på olika babyvakter som är bra? 

  • Svar på tråden Babyvakt
  • fridalavidaloca

    www.apotea.se/philips-avent-babyvakt-scd505-00 denna från philips avent är sååå sjukt bra. Älskar den! Man kan ha de som "walkie talkies" alltså tala i den delen som inte är hos bebisen, så att bebisen hör. Lång räckvidd och bra batteritid. Sen finns det nattlampa i den och nattvisor som plinkar lite som en speldosa. Jag rekommenderar den starkt. Superlätt att förstå sig på den också. Inget krångel.

  • carro90
    fridalavidaloca skrev 2016-07-10 23:22:42 följande:

    www.apotea.se/philips-avent-babyvakt-scd505-00 denna från philips avent är sååå sjukt bra. Älskar den! Man kan ha de som "walkie talkies" alltså tala i den delen som inte är hos bebisen, så att bebisen hör. Lång räckvidd och bra batteritid. Sen finns det nattlampa i den och nattvisor som plinkar lite som en speldosa. Jag rekommenderar den starkt. Superlätt att förstå sig på den också. Inget krångel.


    Tack för tipset, men vi har redan den till äldsta dottern. Superbra! :D  Är rädd att om man har två enheter så finns risken att de krockar eftersom man inte kan ändra kanal o då på olika våglängd. Dock har produkten utgått, så det är inte så mycket att spekulera i nu :) 
Svar på tråden Babyvakt