• maljongen

Skaffa pass?

Hejhej!

Nu är det så att jag ska resa i slutet av månaden och jag behöver fixa ett pass innan dess, pratade med lite kompisar angående det och dem sa att jag var tvungen att ringa till polisen (11414 i detta fall) och be om tid för att skaffa pass för att tiderna är så långa nu på sommaren (iaf nere i skåne, vid lund / malmö).

Någon som bor här nere som vet?
    Jag skaffade mitt ID-kort för drygt 10 månader sedan och då gick jag bara dit och fixade det.

Någon som skaffat pass på senaste vid malmö / lund? 

Tacksam för svar!

Pass
  • Svar på tråden Skaffa pass?
  • Babyfeber

Tydligen gick länkarna till samma sida. Aja. Har dock hört från vänner i Skåne att väntetiden är lång.

• Hedebris

Vi fick åka till Blekinge och fixa pass. Nu ska köerna dock vara mindre. Mellan 8-8.30 släpps akuttider. Då gäller det att hänga på datorn

• Minimalen

Provisoriskt nödpass kanske. Men man måste kolla om landet nan ska till godkänner det.

• Carambolan

Vart ska du resa? Det kanske räcker med ditt nationella id-kort? Det kommer du överallt i EU med.

• Ooops

Fast hur tänkte du nu? Du bokar en resa innan du fixat ditt pass?! Här där jag bor (kristianstad) så är det sjukt lång väntetid på att få komma och beställa passet Och sen tar det ju ett tag innan man kan hämta ut det. För några veckor sedan skulle en vän fixa pass, då var nästa lediga tid i augusti! De tipsade då att man kunde åka till Ljungby.

Svar på tråden Skaffa pass?