• Anonym (Ligga)

    Vill inte vara otrogen men vill ligga med andra

    Jag verkligen älskar min partner. Det är en fantastisk person och jag trivs verkligen med vårt liv tillsammans, jag vill absolut inte mista det vi har.

    Jag är däremot en väldigt sexuell person och jag blir liksom inte nöjd med enbart min partner. Jag gillar spänningen i nya kontakter, flirten och allt som kommer därtill. 

    Min sambo skulle aldrig låta mig leka på sidan av vårt förhållande eftersom personen är otroligt monogam och förväntar sig att jag också är det. Jag vill inte vara otrogen men känner mig samtidigt inte nöjd och kan ärligt erkänna att jag har trampat halvsnett under vår tid tillsammans.

    Hur gör man? Det skulle såra min partner bara av att jag yttrade att jag hade de här känslorna.

  • Svar på tråden Vill inte vara otrogen men vill ligga med andra
  • Anonym (Skärp dig.)

    Du skärper till dig helt enkelt eller gör slut. För nej du kan inte knulla runt när hen inte är med på det så finner liksom ingen lösning på ditt "problem"

  • Petite Chérie

    Om man vet att ens partner skulle bli sårad av att man ens yttrade orden så håller man käften och funderar istället på om man ska stanna i förhållandet eller om man ska gå vidare.


    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Carambolan

    Gör slut och hitta en partner som har samma behov som du eller åtminstone är öppen för dina.

  • Anonym (Ligga)

    Jag kan verkligen inte tänka mig att leva tillsammans med någon annan, så jag vill ju inte göra slut. Och nej, jag kommer inte vara otrogen. Det får stanna vid flirtar, men jag tycker det är tråkigt att det är så. Jag är nog inte byggd för att vara monogam egentligen.

  • Anonym (Skärp dig.)
    Anonym (Ligga) skrev 2016-07-11 10:41:12 följande:

    Jag kan verkligen inte tänka mig att leva tillsammans med någon annan, så jag vill ju inte göra slut. Och nej, jag kommer inte vara otrogen. Det får stanna vid flirtar, men jag tycker det är tråkigt att det är så. Jag är nog inte byggd för att vara monogam egentligen.


    Ja vad tråkigt att du inte får knulla runt. Verkligen synd om dig din stackare. Och flirta är inte heller okej när man lever med en partner.
  • Petite Chérie
    Anonym (Ligga) skrev 2016-07-11 10:41:12 följande:
    Jag kan verkligen inte tänka mig att leva tillsammans med någon annan, så jag vill ju inte göra slut. Och nej, jag kommer inte vara otrogen. Det får stanna vid flirtar, men jag tycker det är tråkigt att det är så. Jag är nog inte byggd för att vara monogam egentligen.
    Du ska inte ha små flirtar när du är i ett monogamt förhållande.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Anonym (Ligga)

    Småflirtar är okej, det vet jag för det har vi pratat om. Men där får det stanna.

    Jag förstår att jag framstår som en skitstövel. 

    Försöker bara få fram att det är frustrerande när behov inte blir uppfyllda i en relation man verkligen trivs i i övrigt och jag har svårt att veta vilket ben jag skall stå på. Jag älskar det liv jag har nu tillsammans med min partner, även om det är aningen otillräckligt sexuellt. Skulle vi gå skilda vägar skulle jag få leva ut sexuellt men det skulle vara ofullständigt i övrigt.

  • Babyfeber

    Antingen lämnar du din partner eller så lägger du av med allt flirtande. Eller tror du hen tycker att det är okej att du flirtar?
    Du kan inte ha kakan och äta den, du kommer såra din partner.

  • Anonym (A)

    Gör din partner en tjänst, gör slut.

    Blev på riktigt dåligt humör när jag läste ditt inlägg. Ush och fy

  • Anonym (H)
    Anonym (Ligga) skrev 2016-07-11 10:47:58 följande:

    Småflirtar är okej, det vet jag för det har vi pratat om. Men där får det stanna.

    Jag förstår att jag framstår som en skitstövel. 

    Försöker bara få fram att det är frustrerande när behov inte blir uppfyllda i en relation man verkligen trivs i i övrigt och jag har svårt att veta vilket ben jag skall stå på. Jag älskar det liv jag har nu tillsammans med min partner, även om det är aningen otillräckligt sexuellt. Skulle vi gå skilda vägar skulle jag få leva ut sexuellt men det skulle vara ofullständigt i övrigt.


    Du är ingen skitstövel för att du vill träffa andra. Polygami är vanligt. Hade förbiflygning varit än vanligare om det inte funnits en så stark tvpsamhetsnorm.

    Kan ni inte diskutera fram en kompromiss och du inte vill lämna får diu nog nöja dig som det är dock. Jag förstår frustrationen. Det är ju aldrig kul när en inte kommer överens, varesig det gäller sex eller huruvida ni ska flytta till landet eller ej t.ex. Men det finns ju inte så mycket till alternativ.

    Och du, kom ihåg en sak. Du är inte dålig för att du är poly, men går du bakom ryggen på din partner är du det.
Svar på tråden Vill inte vara otrogen men vill ligga med andra